Hvert år når DØE kårer årets nye danske øl fører det til en heftig diskussion, fordi mange er meget uenige i valget.
Sidste år opfordrede jeg til, at "vi" på RB forsøgte at gøre vores indflydelse gældende i afstemningen, så vi rent faktisk kunne påvirke resultatet. Sidste år var 15-20 stemmer nok til at placere en øl på den Top 10, som man stemmer endeligt om.
Derfor vil jeg prøve at udskrive en lille konkurrence, hvor vi forsøger at kåre de 2 øl (eller måske har vi DØE-medlemsskaber nok imellem os til at sende 4 på listen?), som vi i fællesskab stemmer ind på liste.
Regler:
1. Lav to lister på max. 10 øl for hhv. under og over 6%. Listerne kan du se her.
2. Du må gerne sætte flere øl fra samme bryggeri på dine lister.
3. Du skal være medlem af DØE også for at kunne stemme her (ellers kan du jo ikke bruges til at bringe indflydelsen videre)
4. Deadline for deltagelse er 15. februar.
Herefter optæller jeg de indkomne nomineringer, og afhængigt af antallet af deltagere afgør vi, om vi skal forsøge at stemme 2 eller 4 øl ind på listen.
Lad os prøve
|
Mine to lister:
Under 6%:
Beer Here White Cat
Croocked Moon Zimmerman
Evil Twin Bikini Beer
Grassroots Settebello Sun
Mikkeller Ørsted APA
Nørrebro Milk Stout
Svaneke Session Pilsner
To Øl Reparationsbajer
Over 6%:
Amager Wookiee IPA
Apollo Øresundsporter
Beer Here Rå Urt
Croocked Moon Darkness
Evil Twin Ale 404
Fanø Imperial X-mas Porter (Kunstner Øl No. 1)
Grassroots Pikkulintu Triple IPA
Grauballe Beer Dreams Fadlagret
Mikkeller 19
Nørrebro Stevns CCC Merlot
|
Hmm, det fremgår ikke helt klart, hvornår 1. afstemningsrunde slutter, det må vi lige få DØE til at præcisere, så jeg kan få sat en korrekt deadline her.
|
Originally posted by Papsoe
Hmm, det fremgår ikke helt klart, hvornår 1. afstemningsrunde slutter, det må vi lige få DØE til at præcisere, så jeg kan få sat en korrekt deadline her.
I seneste nyhedsbrev fra min lokalforening stod der 31/1, hvilket stemmer overens med tidligere år, som jeg husker det.
Glimrende initiativ, Henrik. Jeg vender tilabge med mine forslag.
|
|
I am officially buying votes with fanø burgers.
|
Also Papsø you haven’t even had the imp xmas porter!
|
Har netop meldt mig ud. Men årets øl 2011 er så ubetinger Svaneke Session Pilsner. Gid nogen kunne gøre mere af den slags frem for at at overdøve klassiske tyske stilarter, for ikke at sige så meget andet, med amerikansk humle. Gaaab...
|
Hermed mine lister:
Under 6 %
Grassroots Lövenlund Dresden 45
Hornbeer Dryhop
To Øl Reparationsbajer
Det Lille Bryggeri Hr. Hansen Pilsner
Søgaards Espresso Stout
Evil Twin Istedgade Hipster Ale
Beer Here White Cat
Evil Twin Bikini Beer
6 % og derover
Fanø Imperial X-mas Porter
Amager Colocoff
Grassroots Neither
Mikkeller X-mas Porter Til Fra Via 2011
Amager Hr. F Coffee Version
Evil Twin Christmas Eve at a New York City Hotel Room
Evil Twin Yin
To Øl Final Frontier
Det blev godt nok ikke mange, vi er enige om, men et par stykker kunne det da blive til.
|
|
Hvad med Beer Here Farligwine? Den er da ikke på den officielle liste og den er da fra 2011?
|
el raval hipster vinder sgu nok ikke. ej heller beer geek dessert
|
Originally posted by HenrikSoegaard
Hvad med Beer Here Farligwine? Den er da ikke på den officielle liste og den er da fra 2011?
Øh ja, den liste er tydeligvis ikke komplet. Vær sød lige at skrive det til manden bag listen Henrik, så vi kan få den på.
|