Hvornår er et bryggeri legitimt?

Reads 766 • Replies 5 • Started Sunday, September 17, 2017 9:10:50 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
martin00sr
beers 11058 º places 141 º 09:10 Sun 9/17/2017

Er der særlige regler for hvornår et bryggeri er legitimt at oprette på RB? Sidder her med en flaske fra noget, der hedder Brewmalt. Flasken har prof etiket med stregkode og det hele, den er købt for penge i en butik i Sønderborg. Bryggeriet er også i Sønderborg... MiP, Bamsen - ved I noget?
Bryggeriets hjemmeside brewmalt.dk findes ikke, men de er på facebook:
https://www.facebook.com/brewmalt.dk/?fref=ts
Ud over en øl eller to er det vist mest brygudstyr/ingredienser de gør det i. Og det ser ærligt talt ud som om det hele foregår i en kælder eller et bryggers.

Jeg kunne selvfølgelig bare oprette det og så lade en admin rydde op...

 
thewolf
beers 13752 º places 145 º 15:04 Sun 9/17/2017

Som udgangspunkt skal et bryggeri have et CVR-nummer for at blive oprettet på Ratebeer - og rent faktisk også for at måtte sælge øl legitimt (undtaget begrebet "lejlighedsvis servering").

Som du selv skriver, så finder jeg denne tekst på facebook siden: "BrewMalt.dk er en virksomhed som leverer malt, humle, gær og brygudstyr til hjemmebryggere og mikrobryggerier. Vor målsætning er at levere den rigtige kvalitet til den rigtige pris." - så det er som sådan ikke et bryggeri.

Og det ser ud som om salget er gennem Facebook (som webshop).

Jeg kan ikke finde noget, der ligner brewmalt på cvr.dk, så jeg tror det i hvert fald indtil nu må betegnes som hjemmebryg. Jeg håber dog ikke, at nogen vil købe produkter til flere tusinde kroner hos en Facebook-webshop uden CVR-nummer (som også har lidt lemfældig omgang med immaterielle billede-rettigheder).

 
martin00sr
beers 11058 º places 141 º 09:21 Mon 9/18/2017

ok.

 
MiP
beers 20009 º places 34 º 09:34 Mon 9/18/2017

Originally posted by martin00sr

Jeg kunne selvfølgelig bare oprette det og så lade en admin rydde op...


Det er det sikreste. Det plejer yespr vist også at sige.

 
martin00sr
beers 11058 º places 141 º 10:42 Mon 9/18/2017

Ja, det har jeg også hørt ham sige en gang. Men jeg vil jo gerne opføre mig pænt...

 
yespr
beers 55602 º places 43 º 10:46 Mon 9/18/2017

Normalt er jeg ikke uenig med MiP...men lige der synes jeg at der er nok fakta på plads (tak Rene), så der er vist ikke nogen grund til at jeg skal ind over.