Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel

Reads 2896 • Replies 33 • Started Wednesday, December 24, 2008 8:42:50 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Mikkeller
places 1 º 18:59 Tue 1/6/2009

Originally posted by sunevdj
Originally posted by Mikkeller
Jeg har idag indgivet en klage på samtlige danske æggeproducenter. Det er sku for ulækkert at de sælger æg som kommer ud af røven på en høne.... :-)


OBS æg kommer ikke ud af røven, med mindre at de er lagt af et myrepindsvin eller et næbdyr.


Høns har kun en åbning hvor både æg og afføring kommer ud.....det er ganske vist....

 
Mikkeller
places 1 º 19:02 Tue 1/6/2009

"Gat kommer af det nederlandske ord gat = "åbning". Ordet bruges om den fælles åbning for tarm og kønsorgan hos fisk og fugle af begge køn. Her udskilles dyrenes afføring og henholdsvis æg eller sæd."

 
sunevdj
beers 4228 º places 48 º 19:36 Tue 1/6/2009

Originally posted by Mikkeller
"Gat kommer af det nederlandske ord gat = "åbning". Ordet bruges om den fælles åbning for tarm og kønsorgan hos fisk og fugle af begge køn. Her udskilles dyrenes afføring og henholdsvis æg eller sæd."


Doh, det er også rigtigt... Men hvis hønen nu var et pattedyr og...
Ah, never mind. Slut med at spille klog herfra.

 
Mikkeller
places 1 º 19:44 Tue 1/6/2009

Originally posted by sunevdj
Originally posted by Mikkeller
"Gat kommer af det nederlandske ord gat = "åbning". Ordet bruges om den fælles åbning for tarm og kønsorgan hos fisk og fugle af begge køn. Her udskilles dyrenes afføring og henholdsvis æg eller sæd."


Doh, det er også rigtigt... Men hvis hønen nu var et pattedyr og...
Ah, never mind. Slut med at spille klog herfra.


Jeg havde også glemt disse facts, men de er gode at bruge når folk synes at Weasel kaffe biver for ulækkert. Mange spiser jo æg daligt

 
JensenTaster
beers 1719 º places 19 º 20:42 Tue 1/6/2009

Originally posted by Mikkeller
Originally posted by sunevdj
Originally posted by Mikkeller
"Gat kommer af det nederlandske ord gat = "åbning". Ordet bruges om den fælles åbning for tarm og kønsorgan hos fisk og fugle af begge køn. Her udskilles dyrenes afføring og henholdsvis æg eller sæd."


Doh, det er også rigtigt... Men hvis hønen nu var et pattedyr og...
Ah, never mind. Slut med at spille klog herfra.


Jeg havde også glemt disse facts, men de er gode at bruge når folk synes at Weasel kaffe biver for ulækkert. Mange spiser jo æg daligt


...de eneste æg vi spiser på Sydfyn er Baluga...

Originally posted by Mikkeller
Ikke reklame, men sjov historie:

Jeg har idag modtaget en klage fra fødevarestyrelsen. En eller anden gut har klaget over at jeg udgiver øl med lort i!
Jeg skal nu fremskaffe dokumentation for at man rent faktisk rister kaffe og rent faktisk når kogepunktet (over 78 grader) ved brygning af øl og kaffe. Det er sku’ da lidt sjovt.

Jeg har idag indgivet en klage på samtlige danske æggeproducenter. Det er sku for ulækkert at de sælger æg som kommer ud af røven på en høne.... :-)


Hmm så spiser vi jo alle sammen lorteæg...... mums.

 
Beerole
13:02 Wed 1/7/2009

Originally posted by Mikkeller
Tulip sælger pølser i naturtarm.....fy for saten de skal meldes


Det minder mig forøvrigt om en gang, da jeg holdt ølsmagning for en flok slagteriarbejdere. Der var der en, som mente, at man kunne sammenligne pølser i naturtarm med mikrobryg og pølser i proteintarm med industriøl. – Og det kan jeg jo kun give ham ret i.

Højt Skum
Ole

 
Mikkeller
places 1 º 14:55 Wed 1/7/2009

Originally posted by Beerole
Originally posted by Mikkeller
Tulip sælger pølser i naturtarm.....fy for saten de skal meldes


Det minder mig forøvrigt om en gang, da jeg holdt ølsmagning for en flok slagteriarbejdere. Der var der en, som mente, at man kunne sammenligne pølser i naturtarm med mikrobryg og pølser i proteintarm med industriøl. – Og det kan jeg jo kun give ham ret i.

Højt Skum
Ole


 
Myrup
15:23 Wed 1/7/2009

Originally posted by Myrup
I dag eller i morgen kommer der en post på Beerticker.dk med Mikkellers kommende ølplaner - kilde: the man himself.

Så er den lovede post lagt ud:
http://beerticker.dk/mikkeller-kommende-nye-oel-132/

 
henrikb
beers 1264 º places 17 º 16:00 Wed 1/7/2009

Originally posted by Mikkeller
Ikke reklame, men sjov historie:

Jeg har idag modtaget en klage fra fødevarestyrelsen. En eller anden gut har klaget over at jeg udgiver øl med lort i!
Jeg skal nu fremskaffe dokumentation for at man rent faktisk rister kaffe og rent faktisk når kogepunktet (over 78 grader) ved brygning af øl og kaffe. Det er sku’ da lidt sjovt.



Hvordan kan den kaffe overhovedet blive sælges i Danmark til kaffebrygning, hvis du skal dokumentere de ting for at måtte brygge øl med kaffen.