De Saison van vroeger

Reads 1623 • Replies 24 • Started Thursday, June 22, 2017 7:00:11 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
SVD
beers 6224 º places 329 º 17:14 Thu 6/22/2017

Dit lezende van bierkoning uit ’’den goeie oude tijd’’ of te wel ’’vreuger toen alles bèter woar’’, doet me toch denken dat ik het jammer vind ik dat ik pas vanaf 2007 bier mocht drinken .... niet dat ik klaag over het bier dat nu te krijgen is :D

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 17:32 Thu 6/22/2017

Hier wat extra leesvoer over saisons waar ik tegenaan liep. Weet niet of het inhoudelijk heel goed is.

https://www.pastemagazine.com/articles/2017/06/116-of-the-best-saisons-blind-tasted-and-ranked.html

 
JorisPPattyn
admin
beers 14423 º places 95 º 00:52 Fri 6/23/2017

Originally posted by SVD
Dit lezende van bierkoning uit ’’den goeie oude tijd’’ of te wel ’’vreuger toen alles bèter woar’’, doet me toch denken dat ik het jammer vind ik dat ik pas vanaf 2007 bier mocht drinken .... niet dat ik klaag over het bier dat nu te krijgen is :D

Ik ben zowat exact 40 jaar geleden beginnen bierproeven, en ik zei exact hetzelfde als jij nu. Er waren net zoveel oude tradities verloren, en ik vond in mijn vaders’ archief een folder uit de jaren vijftig, waar een associatie z’n producten aanprees, waarin een onooglijk dorpje als Jezus-Eik (onder Brussel) een drietal gueuzestekers had waar ik nooit van gehoord had...
En toch. In de jaren 80 was een maand waarin ik 10 nieuwe bieren vond, een hoogtepunt, en iedere nieuwe brouwerij een jaarevenement. Als ik dàt met tegenwoordig vergelijk...

 
bierkoning
beers 20311 º places 431 º 02:56 Fri 6/23/2017

Originally posted by SVD
Dit lezende van bierkoning uit ’’den goeie oude tijd’’ of te wel ’’vreuger toen alles bèter woar’’, doet me toch denken dat ik het jammer vind ik dat ik pas vanaf 2007 bier mocht drinken .... niet dat ik klaag over het bier dat nu te krijgen is :D


Als je mijn bijdrage echt gelezen had zou je constateren dat veel mooie bierennin die tijd juist verdwenen. Goede oude tijd? Ja en nee. Nu is er veel meer keus. Maar met de verdiensten uit je vakantiebaantje naar België gaan om obscure lambieken te scoren in cafés waar alleen bejaarde locals kwamen had ook wel iets.