Kruiden en zo...

Reads 2621 • Replies 21 • Started Thursday, August 3, 2017 4:55:17 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 16:55 Thu 8/3/2017

Zit nu aan een biertje met Milenrama, nog nooit van gehoord maar blijkbaar is het duizendblad. (Google Translate ... thanx).

Weet iemand nog dat ene biertje wat eruit sprong waarvan je dacht ... wat zit daar toch in, en wat toch vrij uniek was ?

Ps. Weet zelf ook nog een lavendelbier en één met wasabi, aan beide heb ik trauma’s over gehouden ;)

 
SVD
beers 6197 º places 329 º 17:03 Thu 8/3/2017

Vond de eucalyptus in Tre Fontane wel eens wat nieuws

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:52 Thu 8/3/2017

Nee, geen flauw idee. Maar er zijn er zeker meerdere. En als het puur gaat over "wtf is that??" dan heb ik er zeker meerdere per week, want ik kan al die kruiden/specerijen echt niet onderscheiden dus ja...(geen in in ook trouwens)

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 21:22 Thu 8/3/2017

Originally posted by SVD
Vond de eucalyptus in Tre Fontane wel eens wat nieuws

klopt, maar daardoor vond ik het wel een extreem smerig bier

 
MarcoDL
beers 9631 º places 213 º 00:04 Fri 8/4/2017

Meestal staat in luide propaganda op het etiket wat er in zit, en is het dus geen verrassing.
Behalve die ene keer dat ik die Närke met bevergeil dronk. De smaak was al vreemd en toen ik hoorde wat er in zat werd ik nog minder enthousiast.

 
Borresteijn
beers 11323 º places 404 º 02:15 Fri 8/4/2017

Knoflookbier is wel het goorste wat ik ooit heb gehad denk ik.
https://www.ratebeer.com/beer/speciaalbierbrouwerij-oijen-knoflookbier/166620/78296/

Over het algemeen vind ik kruiden in bier wél erg lekker, vooral citroengras, limoenblad (kaffir lime of daun salam) etc. Daar worden de laatste tijd aardig wat bieren mee gemaakt. Maar het moet wel passen bij de stijl en binnen de perken blijven. A liggen de grenzen van de perken bij mij redelijk ver, bij anderen duidelijk wat minder (Benzai..;-)

 
Borresteijn
beers 11323 º places 404 º 02:16 Fri 8/4/2017

Originally posted by MarcoDL
Meestal staat in luide propaganda op het etiket wat er in zit, en is het dus geen verrassing.
Behalve die ene keer dat ik die Närke met bevergeil dronk. De smaak was al vreemd en toen ik hoorde wat er in zat werd ik nog minder enthousiast.


Wel eens een vanille-ijsje gegeten?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:26 Fri 8/4/2017

Hop is ook een kruid toch? :P

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 03:24 Fri 8/4/2017

Kruiden gaat meestal wel als het niet te veel wordt, maar ik vind fruit meestal lekkerder. Bij groenten gaat het echt verkeerd, zoals een zeker aspergebier waar kermis mij ooit mee heeft geprobeerd te vergiftigen.

Rare kruid vind ik Lievevrouwebedstro, geen idee wat het is maar kwam het de raarste tijd een paar keer tegen in bier een heeft een heel aparte overheersende snaak.

 
SVD
beers 6197 º places 329 º 06:53 Fri 8/4/2017

Originally posted by Maakun
Kruiden gaat meestal wel als het niet te veel wordt, maar ik vind fruit meestal lekkerder. Bij groenten gaat het echt verkeerd, zoals een zeker aspergebier waar kermis mij ooit mee heeft geprobeerd te vergiftigen.

Rare kruid vind ik Lievevrouwebedstro, geen idee wat het is maar kwam het de raarste tijd een paar keer tegen in bier een heeft een heel aparte overheersende snaak.


augurkenbier of komkommer bier... jeuj

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:53 Fri 8/4/2017

Originally posted by SVD
augurkenbier of komkommer bier... jeuj


Nee man, dat is juist lekker! :-D