Statstiekjes: Druk de onderbuik opzij, schuilt er een verrader in mij?

Reads 2055 • Replies 24 • Started Monday, June 26, 2017 4:04:49 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 16:04 Mon 6/26/2017

Ik heb zin in een statstiekje en meestal als ik statstiekjes doe gaat het om de alom bekende JBI (Joes Benzai Index). We zitten ongeveer halverwege 2017 en dit zou dan ook een logische keuze zijn, ware het niet dat er de afgelopen tijd nogal wat gebeurd is.

Dit keer een JBI met een twist dus, want deze keer is de vraag niet of je in de schaduw van Koning Benzai mag staan, maar is de vraag: In hoeverre help jij mee aan het vernietigen van de kleine, lieve brouwerijen?

Zoals we allemaal weten heb je de kleine brouwerijen die het doen voor de passie, ons genot en een flinke scheut liefdadigheid. Brouwerijen die het geld dat ze verdienen het liefst meteen weggeven aan de arme kindjes in Afrika. Brouwers die ’sorry’ mompelen en blozend weglopen als je ze op een festival een muntje geeft voor het bier dat ze voor je hebben getapt. Lijnrecht daar tegenover staan de grote, gevaarlijke brouwerijen die dag in dag uit bezig zijn om de kleine, lieve brouwers te vermorzelen onder hun zware echt lederen laarzen, aangevoerd door de Antichrist AB-Inbev.

Met iedere rating die wij op deze AB-Inbev website plaatsen helpen wij persoonlijk mee om belangeloze weldoeners als Ramses Snoei, Mark Strooker, Roel Buckens, je lokale dorps(brouw)gek en Menno Olivier (oh wacht, die hoort als Bavaria-man tegenwoordig natuurlijk ook bij de slechteriken) de nek om te draaien.

Maar in hoeverre werken wij er aan mee? Wie heeft tot nu toe de meeste rijksdaalders aan kopgeld mogen innen? Wie heft z’n rechterhand net iets te fanatiek omhoog tijdens het proosten? Dankzij wie van ons moet straks iedere brouwer die in 2016 vol passie begonnen is met het brouwen van een Tripel weer terug naar z’n troosteloze, repetitieve baantje in de IT? Tijd om onszelf de ogen te openen met de vraag waarover dit statstiekje gaat: Wie haalt de hoogste NSB (Niet Stiekem Beoordelen) score?

Inmiddels 24 dagen geleden werd de rust op de forums ruw verstoord door de mededeling van JoeT.
Deel daarom het aantal beoordelingen vanaf 2 juni tot en met nu (26 juni) door 24 en je hebt het antwoord. Als je toevallig weet wat normaal ongeveer je JBI is, is het wel leuk als je deze score erbij vermeld, zodat we kunnen zien of je een principiële jongen bent die daadwerkelijk minder is gaan raten, of dat je aan de voorkant wel mee roept dat je MINDER, MINDER, MINDER gaat raten, terwijl je stiekem aan de achterkant toch gewoon blijft doorticken.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 16:05 Mon 6/26/2017

Bonusvraag (want een fatsoenlijk statstiekjes topic bevat altijd een bonus vraag): We weten allemaal dat er maar 1 manier is om deze gruwelijke nachtmerrie een halt toe te roepen en om de haast onvermijdelijke opmars van de grote boze multinationals te voorkomen en dat is bieren ticken op het onschuldige, onpartijdige, non-profit, niet-commerciële platform Untapp’d. Laten we dit de Hannie Schaft Schaal noemen. Wat is je score op deze schaal? Om deze nauwkeurig te berekenen gebruik je de volgende formule:
(Aantal ticks op Untapp’d [sinds overname, red] + het aantal keer dat je op dit forum hebt aangekondigd dat je overstapt naar Untapp’d of hier weg bent) / 24.

Als je een dag na plaatsen van dit bericht de juiste scores wil berekenen deel je natuurlijk door 25, reageer je pas over 24 of 29 dagen dan deel je door respectievelijk ’40 - ’45, etc.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 16:11 Mon 6/26/2017

Ik zit zelf met een 2.96 aardig hoog. Vergeleken met m’n JBI van 2017 (1.40) ben ik de brouwers behoorlijk aan het naaien.

En met 1 untapp’d rating (0.04 op de Hannie Schaft Schaal dus) kom ik netto uit op een 2.94. Een score waarmee ik mezelf waarschijnlijk niet heel populair maak in de wereld van de kleine brouwers.

En als ik dan toch door het stof moet: Dit is een stuk hoger dan de JBI van 2017 tot aan de bekendmaking van de overname. 234 ratings van 1 jan tot 2 juni, een tijdsspanne van 152 dagen. Dit geeft een JBI van slechts 1.54.

Totaal JBI 2017 tot nu toe: 1.73

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 16:16 Mon 6/26/2017

Vanaf 2 juni: een stuk of 100 dus een index van Ca. 4

Vgm was m’n JBI 8.5 ofzo

M’n Hannie Schaft Index is nul :P

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 16:21 Mon 6/26/2017

30:24=1.25

Hss is irrelevant aangezien ik alles op mijn tijd van RB overzet naar UT

Leuke side note: ik heb maar tot 15 juni gerate!

 
SVD
beers 6224 º places 329 º 16:40 Mon 6/26/2017

68/24= 2.833

0 untappd ratings sinds januari

JBI 317 bieren dit jaar, 317/177 = 1.79
JBI tot 2 juni: 249/152 = 1.63

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:17 Tue 6/27/2017

209/24= 8.7

Mijn JBI van 2016 was 5.8 dus ik heb mezelf volledig overgeleverd aan het kwaad.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:19 Tue 6/27/2017

Haha, heerlijk weer dit!

Eens even kijken, ik heb sinds de hostile takeover 47 bieren gerate. Dat geeft een JBI van 47/25 = 1.88. Meestal schommelt mijn jaarlijkse JBI zo rond de 2.0, dus dat zit er niet zo heel ver vandaan.

Op UT heb ik 48 checkins, maar dat is eigenlijk maar sinds 10 dagen, want backlogs zijn voor heaumeaux. Dus die index ligt met 5.0 veel hoger. Carnivale heb ik allemaal ingecheckt op UT, want ik had geen zin om serieuze ratings te schrijven (of serieuze mental notes te maken), op een tweetal bieren na ofzo.

Ik heb overigens wel altijd al geroepen, dat als de tickfunctie op RB mee zou tellen in de statstieken, ik serieus overweeg om te gaan ticken.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:20 Tue 6/27/2017

En zo te zien ben ik tot nu toe top NL rater van 2017 (alleen omdat kermis 300 offline ratings heeft, maar toch, ik ga me maar aanmelden als InBev vrijwilliger denk ik).

 
MarcoDL
beers 9663 º places 213 º 02:50 Tue 6/27/2017

Prachtige tekst!

136/25 = een 5.44 NSB score. Hoger dan koning tick zelf, wat me behoorlijk verbaast. Zit een stuk boven mijn JBI, daar zijn brett fest en enkele mooie tastings schuldig aan.

HSS: 4250 check-ins, + 0 / 25 = 98. Schrikbarend hoog, ik hou me graag verre van communisten als Schaft. Dictatuur van het proletariaat leidt alleen maar tot geoxideerde rommel, geproduceerd op een Noord-Hollandse kolchoz met olijfgroene vloer.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:56 Tue 6/27/2017

Originally posted by MarcoDLHSS: 4250 check-ins, + 0 / 25 = 98. Schrikbarend hoog, ik hou me graag verre van communisten als Schaft. Dictatuur van het proletariaat leidt alleen maar tot geoxideerde rommel, geproduceerd op een Noord-Hollandse kolchoz met olijfgroene vloer.


Oh, ik was er wel vanuit gegaan dat UT checkins ook pas telden sinds de hostile takeover. Anders dan moet ik die stuk of 500 van mijn rating-hiatus uit 2012 oid ook nog even meetellen.