Voer voor de admins #6

Reads 28544 • Replies 395 • Started Thursday, May 4, 2017 8:09:24 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11323 º places 404 º 07:03 Mon 5/29/2017

Maar bij die definitie zou je alle overgenomen brouwerijen onder de eigenaar moeten scharen, en dan bedoel ik niet alleen in de naam zoals Ommegang (Duvel-Moortgat).

Het leven van een admin is geen sinecure.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 14:28 Mon 5/29/2017

Ik lees net over die muntel juice, die heb ik toegevoegd bij D’n Draok. Eigenlijk vooral omdat D’n Draok op het festival in Oirschot stond en zij dat bier verkochten. Maar ik zie dat m’n rating verplaatst is.

Ik wil wel op laten tekenen dat ik vind dat eventuele collabs gewoon met de naam van de brouwende partijen uit moeten worden gebracht en niet onder een nieuwe naam.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:58 Mon 5/29/2017

Originally posted by DutchDrebus
Ik lees net over die muntel juice, die heb ik toegevoegd bij D’n Draok. Eigenlijk vooral omdat D’n Draok op het festival in Oirschot stond en zij dat bier verkochten. Maar ik zie dat m’n rating verplaatst is.

Ik wil wel op laten tekenen dat ik vind dat eventuele collabs gewoon met de naam van de brouwende partijen uit moeten worden gebracht en niet onder een nieuwe naam.


Als je gewoon:

1. Mee naar Den Bosch was gegaan had je em daar al op (Van Uthoka)
2. Bij Benzai was gaan zitten aan de ticktaf..oh nee wacht ff, "gewoon bij Benzai was gaan zitten" had hij je verteld dat het van Uthoka was
3. Een klein beetje had gezocht op RB had je moeten weten dat het die van Uthoka was

Dus geen huilie huilie Drebus, met jouw staat van dienst mag beter worden verwacht.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 01:03 Tue 5/30/2017

Ik blijf bij m’n vorige statement.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 01:58 Tue 5/30/2017

Originally posted by Borresteijn
Maar bij die definitie zou je alle overgenomen brouwerijen onder de eigenaar moeten scharen, en dan bedoel ik niet alleen in de naam zoals Ommegang (Duvel-Moortgat).

Het leven van een admin is geen sinecure.


Waar de grens ligt lijkt mij ook lastig. Ik vind dat bijvoorbeeld Emelisse waar die bieren onder de verkochte naam worden gebrouwen bij een andere brouwerij, dat ’Emelisse’ als zodanig niet meer een brouwerij is maar een merk. In ieder geval voor mijn gevoel, het kan volgens de Ratebeer regels best anders zijn natuurlijk. Bij sommige overnames blijft de brouwerij gewoon bestaan met dezelfde brouwers, en soms valt het er ergens tussenin. Het zal van geval tot geval verschillen hoe je het het beste kan opnemen in de Ratebeer database.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:03 Tue 5/30/2017

Probleem is een beetje dat we niet echt duidelijke regels hiervoor hebben, dus het is voor ons ook een beetje geval per geval bekijken. Misschien moet ik eens aan andere buitenlandse admins vragen hoe zij dit soort situaties oplossen (al komen er dan vaak verschillende antwoorden en schieten we er uiteindelijk niks mee op :-))

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:04 Tue 5/30/2017

Dit bier staat nu onder brouwerij de Lepelaar: https://www.ratebeer.com/beer/de-witte-os-trijntje-keever/369958/

Zou brouwerij De Witte Os niet gewoon toegevoegd moeten worden aan de database? Ze brouwen dan wel niet zelf, maar lijkt me gewoon een client brewer, tenzij ze geen KvK nummer hebben? http://www.stadsbrouwerijwitteos.nl/stadsbrouwerij-witte-os/

 
bierkoning
beers 20265 º places 431 º 02:53 Tue 5/30/2017

Originally posted by Maakun
Dit bier staat nu onder brouwerij de Lepelaar: https://www.ratebeer.com/beer/de-witte-os-trijntje-keever/369958/

Zou brouwerij De Witte Os niet gewoon toegevoegd moeten worden aan de database? Ze brouwen dan wel niet zelf, maar lijkt me gewoon een client brewer, tenzij ze geen KvK nummer hebben? http://www.stadsbrouwerijwitteos.nl/stadsbrouwerij-witte-os/


Ik ben het er wel mee eens. Heeft alles weg van een client brewer.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:24 Tue 5/30/2017

Ze hebben kvk: 63590883

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:52 Tue 5/30/2017

Ik heb trouwens Morebeer Noordt Waarts en Morebeer Northern Farm Eagle gealiaset. Afgezien van een enkele hopvariant exact dezelfde specs en omschrijving. Ondanks dat Peter vd Arend het graag omschrijft als "vernieuwd".