Bugs

Reads 4922 • Replies 63 • Started Thursday, June 22, 2017 4:20:50 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
bierkoning
beers 20301 º places 431 º 04:20 Thu 6/22/2017

JoeT bakt er nog steeds weinig van met het fixen van de bugs. De stapel wordt steeds hoger. Daarom mijn oproep. Meld fouten of wijzigingen van een bier even via dit draadje. Dan heb ik morgen in de trein naar Amsterdam meteen wat om handen.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:31 Thu 6/22/2017
 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 05:35 Thu 6/22/2017

Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar dit is een begin:
- Heel veel mensen kunnen niet meer in de oude (’Eric’) Android app komen, schijnbaar door een veranderd authenticatie mechanisme. Hierdoor kunnen ze ook niet meer bij hun offline ratings (!!!). Zoals Werckmeister zei "On a sidenote, I also find it a bit uncool that the app was basically declared unsupported without giving any upfront notice about it.".
- De ’My Friends’ tab geeft een foutmelding
- De Latest activity / local tab is alles behalve local

Ook is er in de loop van de tijd veel functionaliteit verdwenen, bv:
- de rating breakdown (nogal actueel)
- het toevoegen aan de ’wants’ list
- een aantal interessante pagina’s, maar dat is al vrij lang zo (sinds de website UI verandering)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 05:38 Thu 6/22/2017

Originally posted by MonsterMagnet
Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar dit is een begin:
- Heel veel mensen kunnen niet meer in de oude (’Eric’) Android app komen, schijnbaar door een veranderd authenticatie mechanisme. Hierdoor kunnen ze ook niet meer bij hun offline ratings (!!!). Zoals Werckmeister zei "On a sidenote, I also find it a bit uncool that the app was basically declared unsupported without giving any upfront notice about it.".
- De ’My Friends’ tab geeft een foutmelding
- De Latest activity / local tab is alles behalve local

Ook is er in de loop van de tijd veel functionaliteit verdwenen, bv:
- de rating breakdown (nogal actueel)
- het toevoegen aan de ’wants’ list
- een aantal interessante pagina’s, maar dat is al vrij lang zo (sinds de website UI verandering)




Hier kunnen we allemaal als admins helaas niets aan doen, wij zijn slechts slaven van de database. AB-InBev is bezig met alle bovenstaande zaken (en dat is serieus, want de Grote Prutser kan zelf niet meer in zijn eigen code. Daar zitten twee of drie coders op betaald door big beer).

 
bierkoning
beers 20301 º places 431 º 05:56 Thu 6/22/2017

Originally posted by Maakun
Dit is een imperial IPA van 8.5%: https://www.ratebeer.com/beer/kompaan-foreign-legion-no-3--johnny-dogface/512871/


Done

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 08:17 Thu 6/22/2017

Originally posted by caesar
Hier kunnen we allemaal als admins helaas niets aan doen, wij zijn slechts slaven van de database. AB-InBev is bezig met alle bovenstaande zaken (en dat is serieus, want de Grote Prutser kan zelf niet meer in zijn eigen code. Daar zitten twee of drie coders op betaald door big beer).

Ah, ik had bierkong’s post iets te snel gelezen, het stukje ’van een bier’ had ik even niet gezien. Ik kreeg dus het idee dat er een soort van inventarisatie van applicatie bugs werd opgestart. Dat leek ook al zo gestructureerd...

Jammer, eigenlijk...

Wat betreft "de Grote Prutser kan zelf niet meer in zijn eigen code", is dat echt zo?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:29 Thu 6/22/2017

Originally posted by MonsterMagnet
Wat betreft "de Grote Prutser kan zelf niet meer in zijn eigen code", is dat echt zo?


I’m afraid so. Hij kan er zelf misschien nog wel bij, maar die coders zijn er nu mee bezig om de hele boel (met name voor de app denk ik) te herstructureren. Vandaar al die functies die uitvallen, zoals ook de send corrections lijst die we als admins niet meer kunnen lezen. Dat wordt als het goed is gefixed, maar ik vermoed dat ze eerst de hele boel uit de knoop moeten halen, voordat ze het goed kunnen herbouwen.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 12:16 Thu 6/22/2017

Noem me een ontwetende optimist, maar misschien is het wel goed dat er een keer een team van professionals naar kijkt.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 12:38 Thu 6/22/2017

Originally posted by DutchDrebus
Noem me een ontwetende optimist, maar misschien is het wel goed dat er een keer een team van professionals naar kijkt.
Dat zou je denken. Maar als je je dan bedenkt dat alle zooi van de laatste maanden uit hun koker komt, vraag ik me af hoe professioneel ze zijn...

 
bierkoning
beers 20301 º places 431 º 03:07 Fri 6/23/2017

Ik lees af en toe berichten over mensen die aan de software werken, maar onervaren zijn op dat gebied en dus fouten maken. Logisch, maar deze site kan zich dat op dit moment niet echt meer permitteren

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 11:35 Fri 6/23/2017

Ik ga voorlopig gewoon iedere twee weken compilen en dan hopen dat alles blijft werken :P