Hva prioriteres?

Reads 2539 • Replies 14 • Started Friday, September 22, 2017 3:04:10 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Cunningham
admin
beers 14215 º places 1534 º 12:09 Mon 9/25/2017

Hva som proriteres….
Tja om jeg står i en butikk og kan velge mellom en masse øl jeg ikke har smakt før…..så kjøper jeg jo ikke lenger alt. Det var en tid en kunne kjøpe alt som kom. Heldigvis er utvalget nå såpass at jeg slipper å kjøpe masse søl jeg egentlig ikke vil ha.
En god ipa er ikke å forakte. Disse «nye» neipa`ene tar jeg direkte! Er det noe øl med bringebær og blåbær tilgjengelig så yeah den havner i kurven.
Amager havner alltid i kurven om tilgjengelig. Nye norske bryggerier havner det en flaske av. Ikke så ofte det blir gjenkjøp dessverre. Men det finnes unntak.
Har jaggu blitt fan av brown ale også. Det skulle en ikke tru. Ikke jeg i allefall. Men må sjekke andre ratinger før jeg kjøper. Mye jeg fortsatt ikke vil ha.
Saison er også en god stil. Men må sjekke her også. Ikke alt som er nevneverdig drikkanes.
Black ipa….da prøves alt! Ha ha

 
Inbreak
beers 9964 º 16:48 Mon 9/25/2017

Har i stor grad prioritert det meste norske, med unntak av nokre få bannlyste bryggeri. Men det vert berre meir og meir udrikkelig gift, så det er ikkje langt frå at det aller meste havnar på boikottlista. Nok får faen meg vere nok. Nokre få bryggeri har prioritet, både norsk og utanlands, ellers er det å skumme ut godbitane frå all driten eller det som ikkje er så interessant. Mørkt kraftig og fatlagra, surt (fatlagra), NEIPA godbitar, berliner/gose er vel det som stort sett har førstepri.

 
esp0r
beers 2932 º places 53 º 13:21 Tue 9/26/2017

Når det gjelder norske bryggerier er jeg enig i bryggerilista til Gunnar. Det er en kløft mellom bryggeriene som lager øl og bryggeriene som lager søl. Generisk pale ale og brown ale styrer jeg unna fra ukjente bryggerier; det er nesten så man må ha en anbefaling for å gamble på et nytt bryggeri nå. Har ikke tall på de flaskene som har havnet i vasken.

Av øltyper er det saison og surøl som lokker mest

 
gunnfryd
beers 20858 º places 163 º 03:16 Wed 9/27/2017

Har mangel på 1 sake stil.
Mangler også 1 US stat.
Høyt på prioritering er nye bryggerier norske og utenlandske. Det holder med en flaske eller boks.
Vurderer så ellers : øl for øl om jeg skal kjøpe, men norske kommer før utenlandske.
Når jeg er på bar/pub priorter jeg fatøl fordi jeg innbiller meg at de forsvinner fortere.
Liker også å gå på festival.

Gleder meg til Nærbø.