Proeverijtje iemand?

Reads 12290 • Replies 157 • Started Sunday, September 17, 2017 5:10:48 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MarcoDL
beers 9631 º places 213 º 06:25 Mon 10/23/2017

Originally posted by caesar
Ik heb zowaar ook weer wat geleerd: het fenomeen raffle. Eigenlijk zou dat natuurlijk in het ergernissen-topic horen. Net als het feit dat de meeste mensen die aan een raffle meedoen, "eigenlijk eerst 3000 belgian ales zouden moeten proeven, voordat ze uberhaupt een trillium in handen horen te krijgen" (en ik parafraseer onze aan buikexpansiedriften lijdende gastheer :P).


Vorige week won zo'n '100 biertjes gedronken' boer een BCBS Vanilla Rye, zeer ergeniswekkend idd.

 
Borresteijn
beers 11323 º places 404 º 06:36 Mon 10/23/2017

Korte uitleg?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:44 Mon 10/23/2017

Als ik het goed begrijp, dan verloot je een fles (of pakket) bier. Bijv zo'n BCBS. Die fles heeft bijv een waarde van 100 euro. Als je dan 10 loten van 10 euro verkoopt (of 100 van 1 euro), heb jij je 100 euro in de pocket en degenen die een lot hebben, zetten 10 euro in op een kans van 10% op die fles. Volgen we het nog? Vast wel. De grote winnaar is wat mij betreft degene die zijn fles verkoopt, want 100 euro zou hij er bijna nooit voor krijgen.

 
Borresteijn
beers 11323 º places 404 º 07:51 Mon 10/23/2017

En wat is daar mis mee, aldus Buikzai? Je kan toch ook in een loterij een vliegreis winnen, of een paar miljoen euro? Moet je dan eerst een keer op de Malediven geweest zijn voordat je de reis naar Fiji mag claimen, of eerst kunnen aantonen dat je je Zilvervlootrekening succesvol hebt beheerd en een keer dik geld hebt uitgegeven voor je je miljoen int? Zou wel vreemd zijn, toch, of mis ik iets?

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 07:57 Mon 10/23/2017

Bjorn heeft idd zijn Bolita erop gezet, het lijkt erop dat hij hem vol gaat krijgen

linkje....

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 07:59 Mon 10/23/2017

Originally posted by Borresteijn
En wat is daar mis mee, aldus Buikzai? Je kan toch ook in een loterij een vliegreis winnen, of een paar miljoen euro? Moet je dan eerst een keer op de Malediven geweest zijn voordat je de reis naar Fiji mag claimen, of eerst kunnen aantonen dat je je Zilvervlootrekening succesvol hebt beheerd en een keer dik geld hebt uitgegeven voor je je miljoen int? Zou wel vreemd zijn, toch, of mis ik iets?


Mijn dierbare Waldorf, waar zijn we zo uit elkaar gegroeid?
- Je Statler :P

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 08:05 Mon 10/23/2017

Originally posted by Borresteijn
En wat is daar mis mee, aldus Buikzai? Je kan toch ook in een loterij een vliegreis winnen, of een paar miljoen euro? Moet je dan eerst een keer op de Malediven geweest zijn voordat je de reis naar Fiji mag claimen, of eerst kunnen aantonen dat je je Zilvervlootrekening succesvol hebt beheerd en een keer dik geld hebt uitgegeven voor je je miljoen int? Zou wel vreemd zijn, toch, of mis ik iets?


Benzai geeft, net als Buikzai, niets om raffles. Maar het is wel ergerniswekkend dat idioten die -zoals Marco het mooi verwoord- het beste aan te duiden zijn als "ik heb 100 biertjes gedronken-boeren" Trilliums-en-dergelijke opkopen om ze vervolgens te raffelen. En het is ergerniswekkend is dat er zoveel idioten zijn die echt totaal niet snappen dat het enige wat ze aan het doen zijn het spekken van de verkoper is. Dus eigenlijk is het wel ergerniswekkend ja.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 08:15 Mon 10/23/2017

Originally posted by Borresteijn
En wat is daar mis mee, aldus Buikzai? Je kan toch ook in een loterij een vliegreis winnen, of een paar miljoen euro? Moet je dan eerst een keer op de Malediven geweest zijn voordat je de reis naar Fiji mag claimen, of eerst kunnen aantonen dat je je Zilvervlootrekening succesvol hebt beheerd en een keer dik geld hebt uitgegeven voor je je miljoen int? Zou wel vreemd zijn, toch, of mis ik iets?


Het is een beetje te vergelijken met de ergerniswekkendheid die je voelt wanneer zo'n "ik-heb-100-biertjes-gedronken-idioot" voor je staat bij een bierfestival om weer eens een keer een "ieh-paa" te bestellen, ondanks dat ie ze eigenlijk altijd goor vindt omdat het niet naar kruidig vergiste banaan smaakt.

Of zo'n "ik-heb-100-biertjes-gedronken-idioot" pakt net voor je neus de laatste fles(sen) van de nieuwe BA RIS weg en je hoort em bij de kassa zeggen "dat ie dit apart ogende bockbiertje eens lekker met zijn (uncrapped)-buddies gaat delen."

Of je staat bij Borefts in de rij in de hoop enigszins snel aan de beurt te zijn en dan staat er weer net zo'n "ik-heb-100-biertjes-gedronken-idioot" voor je die aan de brouwer vraagt waarom de Vanille stout toch zo vanille-achtig smaakt, daarmee de gehele rij ophoudend zodat je 14 ticks gemist hebt en ook nog dommer bent geworden alleen maar omdat die idioot zo nodig moest beginnen met praten en je hem hebt gehoord, daarmee circa 100.000 hersencellen de dood in jagende.

Dat soort dingen. Enorm ergerniswekkend.

 
Borresteijn
beers 11323 º places 404 º 08:37 Mon 10/23/2017

Haha, rrrrriiiiiiigggght. Mooie rant.
Ik had even gemist dat de nitwit degene was die het bier gaat verloten ipv wint tijdens een verloting. Zou inhouden dat ze wel iets weten van de biermarkt en dus niet zo idioot zijn als je denkt.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 08:45 Mon 10/23/2017

Originally posted by ShivanDragon
Bjorn heeft idd zijn Bolita erop gezet, het lijkt erop dat hij hem vol gaat krijgen

linkje....


Ik neem aan dat 10% van de winst mijn kant op komt :-)