Rydde og slette tidlig høst 2017

Reads 6853 • Replies 91 • Started Wednesday, September 13, 2017 11:19:46 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Cunningham
admin
beers 14215 º places 1534 º 16:34 Sun 10/1/2017

Originally posted by Inbreak
Denne er vel virkelig brygga av Haand, og skulle derfor stått som Haand / Bakunin bryggja av Haand, og ikkje omvendt slik det står no....
https://www.ratebeer.com/beer/bakunin-haandbryggeryt-varanger-fjord/553523/


Får spørre Ole

 
Inbreak
beers 9964 º 12:18 Mon 10/2/2017

Originally posted by Cunningham
De to der er kjente. Men det har vært diskutert før og svar har blitt gitt av storebror.
Det er et av få unntak på rb. De finnes i noen få utgaver i andre land også.
Har noe med gammel ølhistorie å gjøre. Så disse to blir faktisk stående inntil videre.
Ingen historie ingen fremtid


Har ikkje sett eit pip kommentert på denne saka før sjølv om det har vore påpeika fleire gangar av fleire. Heimebrygg er og blir heimebrygg, og har ingenting her å gjere. Det er ikkje kommersielt tilgjengelig. Strengt tatt er i grunnen ikkje smalahovetunet heller ratebart. Du kan ikkje kjøpe ølet noken plass. Du får det kun servert om du er på plassen og har ei eller anna form for arrangementet. Og kva skulle tilseie at akkurat Voss og Stjørdal skal ligge inne, kva med alle andre plassar? Hornindal, sider i Hardanger, strengt tatt alle plassar rundt om i Norge der er bønder som bryggjar eit kvart. Skal alt under "some farmer in Norway"? Dette er berre tyl....

 
Sigmund
beers 13430 º places 448 º 13:21 Mon 10/2/2017

Smalahovetunets øl er helt klart ratebart, for du betaler for et lovlig arrangement der du får ølet lovlig servert. Men heimebrygg a la "some farmer in Voss / Gotland" er totalt meningsløst, ikke er det kommersielt tilgjengelig i noen sammenhenger, og den neste som rater det har sannsynligvis smakt et helt annet heimebrygg.

 
Bryne
places 1625 º 14:09 Mon 10/2/2017

Originally posted by Sigmund
Smalahovetunets øl er helt klart ratebart, for du betaler for et lovlig arrangement der du får ølet lovlig servert. Men heimebrygg a la "some farmer in Voss / Gotland" er totalt meningsløst, ikke er det kommersielt tilgjengelig i noen sammenhenger, og den neste som rater det har sannsynligvis smakt et helt annet heimebrygg.

Enig med Sigmund her.

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 15:00 Tue 10/3/2017

Noen rotehuer har lagt til Bryggerhuset Baltic Porter, den lå jo inne som Colonial Baltic Porter, jeg beklager, flyttet ratingen min nå, så hvis du kan slette den oppføringen?
556617

 
Cunningham
admin
beers 14215 º places 1534 º 09:56 Wed 10/4/2017

Originally posted by gunnar
Noen rotehuer har lagt til Bryggerhuset Baltic Porter, den lå jo inne som Colonial Baltic Porter, jeg beklager, flyttet ratingen min nå, så hvis du kan slette den oppføringen?
556617


skamme seg

 
Cunningham
admin
beers 14215 º places 1534 º 09:58 Wed 10/4/2017

Originally posted by Inbreak
Denne er vel virkelig brygga av Haand, og skulle derfor stått som Haand / Bakunin bryggja av Haand, og ikkje omvendt slik det står no....
https://www.ratebeer.com/beer/bakunin-haandbryggeryt-varanger-fjord/553523/


fixed

 
larsga
beers 7693 º places 245 º 14:10 Sat 10/7/2017

Originally posted by Sigmund
Smalahovetunets øl er helt klart ratebart, for du betaler for et lovlig arrangement der du får ølet lovlig servert. Men heimebrygg a la "some farmer in Voss / Gotland" er totalt meningsløst, ikke er det kommersielt tilgjengelig i noen sammenhenger, og den neste som rater det har sannsynligvis smakt et helt annet heimebrygg.

Dette er eneste måte å få dokumentert en del av de aller sjeldneste øltypene på. Skal man få inn ratinger på Gotlandsdricke er det ingen annen måte å gjøre det på. Og dette er øltyper som har så stor interesse og verdi at det er verdt å gå litt på akkord med prinsippene.

 
nilsas
beers 9562 º places 326 º 03:12 Sun 10/8/2017

Ego Limited Release Humla Lagerøl https://www.ratebeer.com/beer/ego-limited-release-humla-lagerl/478641/)
Delle ligger idag inne som Premium Lager, jeg mistenker at denne burde vært inne som en India Style Lager.
Vet "Nabo" i Halden noe mer om mine antakelser er riktige?

 
nilsas
beers 9562 º places 326 º 06:11 Sun 10/8/2017

Bryggerhuset Drammen Vice
Ligger inne dobbelt, site uten abv.