Slowchatje 8

Reads 33124 • Replies 372 • Started Wednesday, May 3, 2017 8:05:55 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:58 Sun 10/8/2017

Originally posted by DutchDrebus
Als het niet telt voor de stats maakt het mij niks uit wat er wel of niet in de notities staat. Prima dit.


Dit dus

(voor hen die mijn vorige post te lang vonden)

 
bierkoning
beers 20301 º places 431 º 09:06 Sun 10/8/2017

Dan moet je niet meer gaan zeuren over Polen dier er een potje van maken. Dit vind ik minimaal net zo erg.

 
Borresteijn
beers 11335 º places 404 º 11:16 Sun 10/8/2017

Dit zijn ook gewoon ticks, maar gemaakt met de nieuwe app. Die komen op deze manier nu op de site terecht. Als je t niet wil zien dan verwijder je Ober uit je vriendenlijst.

 
bierkoning
beers 20301 º places 431 º 11:26 Sun 10/8/2017

Ach ja die nieuwe app... OK helder

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:32 Sun 10/8/2017

Het is alleen nog wat buggy, want ik krijg bij dat soort ratings elke keer een aparte regel bij de activity page

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 13:06 Sun 10/8/2017

Originally posted by bierkoning
Dan moet je niet meer gaan zeuren over Polen dier er een potje van maken. Dit vind ik minimaal net zo erg.


Juist wel, want dit is precies het verschil:

Die Poolse nep-beoordelingen tellen namelijk wel mee voor de statistieken, die ticks/private notes niet. Juist dat is de reden dat ik de nep-raters rapporteer en die anderen niet.

 
bierkoning
beers 20301 º places 431 º 14:50 Sun 10/8/2017

Originally posted by Benzai
Originally posted by bierkoning
Dan moet je niet meer gaan zeuren over Polen dier er een potje van maken. Dit vind ik minimaal net zo erg.


Juist wel, want dit is precies het verschil:

Die Poolse nep-beoordelingen tellen namelijk wel mee voor de statistieken, die ticks/private notes niet. Juist dat is de reden dat ik de nep-raters rapporteer en die anderen niet.


Die cijfers die die Polen geven zijn niet irreëel. Ze zetten er alleen onzin bij als rating. Maar goed. Ik ga me er echt niet meer druk over maken. Zoek het maar uit.ik blijf voortaan van ratings van anderen af. En ik ga er sowieso nog eens een paar nachtjes over slapen of dit de manier is waarop ik kan werken

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 16:07 Sun 10/8/2017

Originally posted by bierkoning
Originally posted by Benzai
Originally posted by bierkoning
Dan moet je niet meer gaan zeuren over Polen dier er een potje van maken. Dit vind ik minimaal net zo erg.


Juist wel, want dit is precies het verschil:

Die Poolse nep-beoordelingen tellen namelijk wel mee voor de statistieken, die ticks/private notes niet. Juist dat is de reden dat ik de nep-raters rapporteer en die anderen niet.


Die cijfers die die Polen geven zijn niet irreëel. Ze zetten er alleen onzin bij als rating.


This. Als ze die "Greeting from Poland.." aanpassen met iets als "The beer has a thick foam, smells of hops, taste is bitter/sweet" als standard tekst, het is goed volgens Rene, want er is een beschriving over aroma, smaak enzo.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 16:45 Sun 10/8/2017

Snap ik jullie nou niet of snappen jullie mij nou niet? Dat laatste zoiezo vgm.

"Die cijfers die die Polen geven zijn niet irreëel. Ze zetten er alleen onzin bij als rating."

Precies! En je zegt zelf: we zijn geen UT. Het gaat JUIST om de tekst, de rating. Als het uitsluitend om het getal gaat dan kun je dus juist wel bij UT terecht.

Daarbij: we geven een rating / review / cijfer / beoordeling (noemt het zo u wilt) over een bier naar onze eigen mening, onze eigen waarheid, ieder voor zich, nadrukkelijk niet naar stijl als een bierjury. Dus wanneer is een score dan irreëel?

Als men een reële beschrijving geeft -voor pakweg Hel & Verdoemenis- en vervolgens zegt dat men het extreem goor vindt en derhalve een 0.6 geeft dan is de score -zo zou je kunnen stellen- irreëel. En dan? Dan gaan we er toch geen tick van maken?
En als iemand over H&V schrijft dat het bier groen is met klonten erin en om aan de 85 karakters te komen nog groeten uit Polen zegt, het vervolgens een reële score van 4.1 geeft, dan laten we het staan???

"This. Als ze die "Greeting from Poland.." aanpassen met iets als "The beer has a thick foam, smells of hops, taste is bitter/sweet" als standard tekst, het is goed volgens Rene"

Dat ligt eraan hoe je dit bedoelt. Als je bedoelt 1 standaard tekst en die steeds herhalen, dan voldoet het uiteraard niet (hoewel dit wordt genegeerd als het admins uitkomt, althans in DE, waar beerhunter111 dit deed met zijn backlog. 3x aangegeven, niks mee gedaan, dus opgegeven). Maar anders, ja natuurlijk. Als men bij elk bier een omschrijving van het bier zet en vervolgens een eigen waardeoordeel (het geheel bestaande uit minimaal 85 tekens), dan doet men exact wat men hoort te doen: namelijk een rating schrijven.

Dus leg me uit: waar in dit bovenstaande verhaal praten we langs elkaar?

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 19:13 Sun 10/8/2017

GVd, ik had een lange antwoord geshreven en werd niet geplaatst.

Long story short

Als Bor zei, Dean heeft 10k ratings met een tekst van "clear body, thick foam, good", heb je ook ooit feedback gestuurd over zijn ratings?

Beerhunter111, jullie zitten samen bieren te ticken, heb je hem ooit aangesproken over zijn backlog en zijn standard tekst,(ten minste gebaseerd op style) :D

Die Cees he, hij schrijft nooit notities maar hij beoordeelt wel bieren, hoe kan dat nou? Misschien feedbak sturen. :P