Untappd

Reads 9704 • Replies 113 • Started Thursday, June 15, 2017 2:35:02 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:13 Wed 7/12/2017

Originally posted by tricksta_p
Originally posted by MonsterMagnet
Ik rate, al een behoorlijke tijd, op beide systemen en merk dat ik op Untappd iets ’extremer’ rate.


Herkenbaar. Een 2.9 op RateBeer wordt een 2,75 op Untappd, een 2.8 een 2,5. Net zoals een 4.3 een 4.5. Ik heb op Untappd al een paar keer een 5.0 gegeven terwijl op RateBeer mijn hoogste scores 4.8 en 4.7 zijn. Op Untappd laat ik wat meer ’emotie’ en ’beleving’ toe als factoren, terwijl ik op RateBeer wat rationeler mijn scores verdeel. Ik gebruik beide al sinds 2013 naast elkaar en haal verschillende kwaliteiten uit beide platformen.


Dat is wat mij nu ook opvalt inderdaad. Beide hebben kwaliteiten en je kan het gewoon naast elkaar gebruiken. Heeft niemand last van :-)

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:46 Wed 7/12/2017

Mooi voorbeeld van wel en niet naar stijl raten: vergelijk de ratings van Cees en mij https://www.ratebeer.com/beer/stadsbrouwerij-eindhoven-400-volt-bowmore-ba/506928/1001/

Komen eigenlijk tot dezelfde conclusies, maar verbinden er heel andere gevolgen aan. Best interessant om te zien vind ik. Ik beoordeel em puur op lekker of niet en kom vrij hoog uit. Cees zegt in zijn rating dat het bier eigenlijk best goed te pruimen is, maar dat het geen RIS is. Dat zeg ik in mijn rating ook, alleen verbind ik er geen gevolgen aan (want: beoordeling op lekker of niet) terwijl Cees er redelijk zware strafpunten voor geeft. De rating ligt uiteindelijk 0.8 uit elkaar (4.1-3.3).

Disclaimer voordat iemand weer los wil gaan: deze post houdt geen waardeoordeel in, het is puur een interessant voorbeeld vond ik.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:10 Wed 7/12/2017

Ik ben dan ook een notoire naar-stijl-rater. En proud of it! :-D