Untappd

Reads 9702 • Replies 113 • Started Thursday, June 15, 2017 2:35:02 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 04:20 Sat 6/17/2017

Voor iemand die zo gek is met user interaction, heeft joet wel en enorm brakke site gemaakt, en dan bedoel ik nog niet eens het technische gedeelte... Gezien de enorme hoeveelheid aan onduidelijke menu’s (ga voor de gein maar eens tellen hoeveel menu’s en link-lijstjes er op één pagina staan!) heb ik altijd gedacht dat hij geen binding met user interaction heef, maar vooral een techneut is.

Ik had de hoop dat ratebeer nu, met finaniciële armslag en extra mankracht, als een software product van een bedrijf zou worden aangepakt. Met een duidelijke visie, die ook (als is het in beperkte mate) gecommuniceerd wordt als visie, en met een fatsoenlijk ontwikkelproces zodat dingen niet uitgerold in productie worden voordat ze getest en ok bevonden zijn (technisch en functioneel). Maar het lijkt erop (dit is immers al 8 maanden aan de gang) het gewoon een beetje aanprutsen blijft. Wellicht met het verschil dat joet er nu van kan leven (wat ik hem overigens van harte gun).

Wat mij betreft zijn er drie dingen dat ratebeer maakt tot wat het is:
- De ’kwaliteit’ van de ratings; ok, kwaliteit is een groot woord, maar in de meeste gevallen hebben raters er duidelijk bij stil gestaan wat ze van en bier vinden en waarom, en het niet afdoen met een ’best lekker’.
- De kwaliteit van de database: dit is echt superbelangrijk, geen grote bende, maar er wordt veel werk verricht door de admins (en gebruikers).
- De community. Ik ben hier niet zo superactief, maar b.v. de euro swaps vind ik echt fantastisch! De forums zijn daar een prima platform voor (hoewel de implementatie ook ontzettend crappy en gedateerd is) en de mensen hier heel betrouwbaar gebleken.

De eerste twee bovenstaande dingen zijn de redenen waarom een aantal Untappd gebruikers ratebeer gebruiken als bron voor informatie om keuzes van aankoop op te baseren (ja, ik ken er ook aardig wat). Vervolgens wordt Untappd gebruikt om te ticken omdat a). de ratebeer site zuigt (het jaagt nieuwe mensen echt weg) en b) veel mensen niet de behoefte hebben om uitgebreid stil te staan bij wat ze drinken.

Ik weet niet precies welk punt ik wil maken, behalve dat ik denk dat joet of onderschat dat de waarde van het huidige ratebeer vrijwel geheel gevormd wordt door de community (admins en gebruikers) òf het interesseert hem niet en zijn ze aan het mikken op een heel andere doelgroep...

Als het niet voor de forums/euro swap was, was ik nu misschien al weggeweest...

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:37 Sat 6/17/2017

Heel goed verwoord! En ik ben echt een beetje bang dat ze inderdaad op een andere doelgroep gaan richten. Op zich ook niet raar, ik denk dat de gemiddelde Ratebeer gebruiker ook best oud is. En als ze dat vooral doen met een goeie app lijkt het mij ook een prima idee, maar aub niet fucken met wat Ratebeer meerwaarde geeft voor de bestaande gebruikers.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:12 Mon 6/19/2017

Ik ben het daar ook helemaal mee eens.

De uitval van functies, zoals nu de friends tab bv, is zoals ik van techneuten heb begrepen vooral een gevolg van de opbouw van de site. Als je 1 klein dingetje verandert, werkt dat door in heel veel andere plekken op de site. Nu lopen ze ook weer te klootviolen aan de site, maar de Grote Prutser liet deze week een keer vallen op het admin forum, dat dat deels te wijten is aan zijn nieuwe team (twee of drie man hooguit) die een paar ’beginnersfouten’ maken. Volgens hem dan. Ik hoop dat ze juist de hele site een beetje beter opbouwen, zodat dit soort fallouts tot het verleden behoren. Maar als daar nu over gecommuniceerd zou worden, zou dat al een hele boel schelen ...

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:13 Mon 6/19/2017

Originally posted by MonsterMagnet
De eerste twee bovenstaande dingen zijn de redenen waarom een aantal Untappd gebruikers ratebeer gebruiken als bron voor informatie om keuzes van aankoop op te baseren (ja, ik ken er ook aardig wat). Vervolgens wordt Untappd gebruikt om te ticken omdat a). de ratebeer site zuigt (het jaagt nieuwe mensen echt weg) en b) veel mensen niet de behoefte hebben om uitgebreid stil te staan bij wat ze drinken.


Waarom jaagt het nieuwe mensen weg? Absoluut, ik ben een 100% digibeet, dus ik zie dat soort dingen niet, maar er komen dus mensen op de site en dan denken ze "hey dit ziet er brak uit" of "hey dit is slecht opgebouwd dus zal wel vaak bugs hebben"? Ik zei al, ik ben een totale digibeet, dus ik zou dit gewoon zien als een normale website.

Ik had namelijk veel meer het idee dat nieuwe mensen denken "huh, een site? Wat is dat? Is dat net zoiets als een boek, van die dingen die men gebruikte in 1937?" Kortom, men wil een app. Maar dat is dus niet zo? Of is het een combinatie?

Precies het stukje onder b is idd wat veel van de users onderscheidt denk ik. Juist die users die nergens bij stilstaan en alleen maar (semi) random in het rond klikken / proosten etc. die hoef ik hier niet te hebben. Maar het is zeer jammer dat er ook mensen op zitten die wel nadenken over wat ze drinken en bewust proberen te proeven, en die zou je juist hier willen hebben m.i. Maar vgm heeft RB daarvoor eerder (althans eerst) een goeie app nodig dan een superstrakke website. Persoonlijk maakt het mij overigens geen reet uit hoe het eruit ziet, of hoe het is opgebouwd, of het er allemaal hetzelfde uitziet of wat dan ook, als het maar werkt. Maar goed, dat is ook al jaren niet bepaald gelukt...

Maar vooral benieuwd naar dat ’mensen wegjagen’ stukje, althans wat jij (jullie) daarvan hebt ervaren.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:28 Mon 6/19/2017

Originally posted by Benzai
Maar vooral benieuwd naar dat ’mensen wegjagen’ stukje, althans wat jij (jullie) daarvan hebt ervaren.


Ik weet niet onder welke steen jij ligt, maar momenteel dreigt het grootste gedeelte van de NL community naar UT over te stappen. Vrijwel iedereen heeft iig een account gemaakt of opnieuw actief gemaakt. Of men daar dan weer blijft hangen, of toch weer terugkeert naar RB, dat zal de tijd uitwijzen. Maar het is iig een teken aan de wand, dat het vertrouwen in RB momenteel zeer zeer laag is.

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 04:04 Mon 6/19/2017

Ik zie UT een beetje als Pokémon Go voor alcoholisten. Als ik bij mij aan de bar een groepje jong-twintigers zie zitten, pakken ze gelijk hun telefoon erbij om te kijken wat ze nog niet gehad hebben. Nu doe ik dat ook wel altijd, maar ik bestel vaak wel gelijk iets waarvan ik weet dat ik het lekker vind, zodat ik iets heb om te drinken terwijl ik mijn verdere keuzes maak. Nu is met selectief bestellen niks mis en het zou hypocriet zijn als ik me daar boos om maak, maar de reden waarom ze dat doen vind ik verschrikkelijk. Als ze dan een mooie BA Stout fles uit de winkel halen, deze vervolgens in zijn geheel, dus inclusief gist, leegschenken in hun glas, fotootje maken en binnen 4 minuten opdrinken om de volgende te pakken schieten de nekharen bij mij overeind. Bier is geen verzamelobject en als je ervoor kiest om je notities te catalogiseren, doe dat dan op RB, waarbij je kunt onderbouwen waarom je iets ervan vindt, zonder bragging rights te krijgen omdat je een foto upgeload hebt. Wat de meeste UT gebruikers doen, is foto’s maken van bier zonder dat ze enig idee hebben wat ze nou eigenlijk drinken, maar puur omdat ie nog niet ingechecked is.. Er zal een hele hoop moeten gebeuren om mij van RB af te krijgen, maar als het gebeurt, is mijn UT account MrHangover86 ;P

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:17 Mon 6/19/2017

Originally posted by MrHangover
Ik zie UT een beetje als Pokémon Go voor alcoholisten. Als ik bij mij aan de bar een groepje jong-twintigers zie zitten, pakken ze gelijk hun telefoon erbij om te kijken wat ze nog niet gehad hebben. Nu doe ik dat ook wel altijd, maar ik bestel vaak wel gelijk iets waarvan ik weet dat ik het lekker vind, zodat ik iets heb om te drinken terwijl ik mijn verdere keuzes maak. Nu is met selectief bestellen niks mis en het zou hypocriet zijn als ik me daar boos om maak, maar de reden waarom ze dat doen vind ik verschrikkelijk. Als ze dan een mooie BA Stout fles uit de winkel halen, deze vervolgens in zijn geheel, dus inclusief gist, leegschenken in hun glas, fotootje maken en binnen 4 minuten opdrinken om de volgende te pakken schieten de nekharen bij mij overeind. Bier is geen verzamelobject en als je ervoor kiest om je notities te catalogiseren, doe dat dan op RB, waarbij je kunt onderbouwen waarom je iets ervan vindt, zonder bragging rights te krijgen omdat je een foto upgeload hebt. Wat de meeste UT gebruikers doen, is foto’s maken van bier zonder dat ze enig idee hebben wat ze nou eigenlijk drinken, maar puur omdat ie nog niet ingechecked is.. Er zal een hele hoop moeten gebeuren om mij van RB af te krijgen, maar als het gebeurt, is mijn UT account MrHangover86 ;P


Tja, ik stoor me sowieso aan de nieuwe groep bierenthousiastelingen, die het verpesten voor zo’n ouwe zeur als ik. Het is mijn hobby, ga weg! :P

 
MarcoDL
beers 9662 º places 213 º 04:32 Mon 6/19/2017

Ik zie bier proeven toch wel als een soort smaken verzamelen. Het is voor mij geen wedstrijd van wie het meest gedronken heeft, maar ik wil er wel graag heel veel drinken omdat ik bier simpelweg erg lekker en interessant vind.
En als het dan lekker is wil ik er langzaam van genieten, maar ik kijk ook altijd weer uit naar het volgende bier, misschien is die nóg beter.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 05:19 Mon 6/19/2017

Rene, benzai op UT?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:37 Mon 6/19/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
Maar vooral benieuwd naar dat ’mensen wegjagen’ stukje, althans wat jij (jullie) daarvan hebt ervaren.


Ik weet niet onder welke steen jij ligt, maar momenteel dreigt het grootste gedeelte van de NL community naar UT over te stappen. Vrijwel iedereen heeft iig een account gemaakt of opnieuw actief gemaakt. Of men daar dan weer blijft hangen, of toch weer terugkeert naar RB, dat zal de tijd uitwijzen. Maar het is iig een teken aan de wand, dat het vertrouwen in RB momenteel zeer zeer laag is.


Nieuwe mensen ging het over