Voer voor de admins #6

Reads 28560 • Replies 395 • Started Thursday, May 4, 2017 8:09:24 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 15:20 Thu 6/8/2017

Het maakt mij weinig uit of je ze aliast Cees, maar wel/geen rookmout maakt toch al een aardig verschil, niet?

No.2 is bij Berging gebrouwen... (fwiw)...

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 01:18 Fri 6/9/2017

Originally posted by caesar
Op Uncrapped staan 1 en 2 zelfs samengevoegd, dus ik vermoed dat het aliases worden ja. Minieme batchverschillen lijken het te zijn, dat is meestal niet genoeg voor aparte entries.


Eens

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:13 Fri 6/9/2017

Originally posted by Countbeer
Het maakt mij weinig uit of je ze aliast Cees, maar wel/geen rookmout maakt toch al een aardig verschil, niet?

No.2 is bij Berging gebrouwen... (fwiw)...


Als een ingredient een overduidelijke invloed/dominantie heeft, dan zou het tot een aparte entry kunnen leiden. Maar dat hoeft niet. En dit lijkt mij eerder simpele batchvariatie. De vanille was in de batch die ik geproefd heb ook ver te zoeken, dus ze zijn duidelijk nog op zoek naar de juiste balans.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:20 Fri 6/9/2017

Originally posted by caesar
Er zijn trouwens van die zielige Amerikaanse brouwers, die nadat hun request for removal afgewezen werd, zelf hebben geprobeerd hun entries op RB te saboteren. Mocht je zoiets kinderachtigs opvallen in de (NL) database, let me know. En als je de dader ziet, sla hem dan gemoedelijk op zijn bakkes en koop nooit meer zijn bier. :P


Mocht dit nog steeds gebeuren, is het dan geen beter idee om tijdelijk alle rechten van affiliated users op te schorten? Voor zover onze -als ik de experts mag geloven- krakkemikkige uit de oudheid stammende website / script dit uberhaupt kan...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:48 Fri 6/9/2017

Originally posted by Benzai
Originally posted by caesar
Er zijn trouwens van die zielige Amerikaanse brouwers, die nadat hun request for removal afgewezen werd, zelf hebben geprobeerd hun entries op RB te saboteren. Mocht je zoiets kinderachtigs opvallen in de (NL) database, let me know. En als je de dader ziet, sla hem dan gemoedelijk op zijn bakkes en koop nooit meer zijn bier. :P


Mocht dit nog steeds gebeuren, is het dan geen beter idee om tijdelijk alle rechten van affiliated users op te schorten? Voor zover onze -als ik de experts mag geloven- krakkemikkige uit de oudheid stammende website / script dit uberhaupt kan...


Ja, daar zijn ze al een paar dagen mee bezig. Maar zoals je weet, onze grote roerganger is een prutser.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:33 Fri 6/9/2017

Ik zie trouwens steeds vaker dat de huidige huurbrouwers voor hun bieren van de ene naar de andere brouwerij hoppen, net waar er plek is. Vaak is het ’brewed at/by’ dan een vrij nutteloze toevoeging en is het vaak hopeloos gedateerd. Misschien is het beter om het gewoon weg te laten en het bij de brewer info erbij te zetten?

 
Borresteijn
beers 11327 º places 404 º 09:29 Fri 6/9/2017

Originally posted by caesar
Ik zie trouwens steeds vaker dat de huidige huurbrouwers voor hun bieren van de ene naar de andere brouwerij hoppen, net waar er plek is. Vaak is het ’brewed at/by’ dan een vrij nutteloze toevoeging en is het vaak hopeloos gedateerd. Misschien is het beter om het gewoon weg te laten en het bij de brewer info erbij te zetten?


Zou het niet weglaten in 1e instantie. Zodra je ziet dat een brouwer continu wisselt zou ik het in de commercial description van het bier laten zetten.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 09:56 Fri 6/9/2017

Ja eens, ik vind het vaak wel boeiend om te zien en Ik zie regelmatig ook af van het kopen van ticks als ze bij bepaalde brouwerijen vandaan komen...

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 10:40 Fri 6/9/2017



Originally posted by Countbeer
Stijl: Imperial Stout of Sweet Stout?

Toevoegen ter info: ebc 144, ebu 60
Ingredienten: water, gerstemout, gemoute haver, hop (challenger, Equinox), vanille, lactose en gist

Deze fles komt van de tweede batch van de Vanillastout van Brouwerij Zeglis. Het complexe recept is verder ontwikkeld om meer aan de eisen van onze brouwer te voldoen.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 12:28 Fri 6/9/2017

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by caesar
Ik zie trouwens steeds vaker dat de huidige huurbrouwers voor hun bieren van de ene naar de andere brouwerij hoppen, net waar er plek is. Vaak is het ’brewed at/by’ dan een vrij nutteloze toevoeging en is het vaak hopeloos gedateerd. Misschien is het beter om het gewoon weg te laten en het bij de brewer info erbij te zetten?


Zou het niet weglaten in 1e instantie. Zodra je ziet dat een brouwer continu wisselt zou ik het in de commercial description van het bier laten zetten.


Nou dat laatste gaat het mij om voornamelijk. Dan klopt een brewed at dus maar voor 1 batch en andere batches komen van andere plekken. En soms zelfs, zoals bij vdstreek wel eens was om een voorbeeld te noemen, komen de flessen van brouwerij A en de fusten van brouwerij B. Wat voor toegevoegde waarde heeft het dan? Het is bijna verkeerd informeren van onze kant. En wie leest de commercial info nu?