Ratebeer en andere ergernissen deel 7

Reads 58915 • Replies 657 • Started Wednesday, May 3, 2017 12:30:45 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
SVD
beers 6197 º places 329 º 17:02 Sun 6/18/2017

Originally posted by Countbeer
Ben trouwens benieuwd of Eric nog zin heeft zijn gevoelens en inside info te delen...


heeft hij gedaan in ander topic

Originally posted by erickok
I have been very quite since the news came out and for good reason. As many will know I created the Android app that carried the official RateBeer name. A while ago I agreed for RB to take over the app development by effectively selling my app certificate, allowing them to publish a new one that would replace mine. I was never aware of any deal between RB and its new (partial) ownership, at any time.

I was never surprised by RB wanting to take over the app as first party entity, but I do understand now where the will, resources and priority came from when it happened. I don’t regret my decision at the slightest, while I do feel a bit weirded out now. Hopefully it will do the site good as craft beer resource. I am have yet decided myself what to do with my personal account.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 17:13 Sun 6/18/2017

Originally posted by SVD
Originally posted by Countbeer
Ben trouwens benieuwd of Eric nog zin heeft zijn gevoelens en inside info te delen...


heeft hij gedaan in ander topic

Originally posted by erickok
I have been very quite since the news came out and for good reason. As many will know I created the Android app that carried the official RateBeer name. A while ago I agreed for RB to take over the app development by effectively selling my app certificate, allowing them to publish a new one that would replace mine. I was never aware of any deal between RB and its new (partial) ownership, at any time.

I was never surprised by RB wanting to take over the app as first party entity, but I do understand now where the will, resources and priority came from when it happened. I don’t regret my decision at the slightest, while I do feel a bit weirded out now. Hopefully it will do the site good as craft beer resource. I am have yet decided myself what to do with my personal account.


Daarom poste ik dit ook... ben benieuwd wat ie ons er nog over zou willen vertellen...

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 01:49 Mon 6/19/2017

In welke thread is dit gepost? Eerlijk gezegd is Eric wat mij betreft gewoon zwaar genaaid. Het zoveelste voorbeeld van het beleid dat door de RB eigenaren gevoerd wordt. Het verhaal wordt slechter en slechter.

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 02:01 Mon 6/19/2017

Ik wil best mijn mening delen. Heb het even aan gekeken en er over nagedacht. Ik voel me wel beet genomen maar kan dat niet heel goed staven buiten dat ik liever ABI niet steun. Ik heb ’de app’ verkocht aan RateBeer (niet ABI) en dat is gewoon eerlijk gegaan. Ik had niet veel keuze maar dat komt uit mijn situatie, niet door hun strategie ofzo. Eigenlijk ben ik wel blij er nu ’van af’ te zijn, want ik wil niet gratis werken voor ABI en zat constant vast tegen de technische incompetentie. Bijvoorbeeld wekt de login (!) nu al maanden niet voor het leeuwendeel van de gebruikers en RB doet e niks aan. Dan is een verkoop voor mij een prima oplossing geweest.

Qua beer rater heb ik wel dubbele gevoelens en eerlijk gezegd denk ik dat ik weg ga. Ik blijf wel bier zoeken en beoordelen denk ik naar overweeg naar Untappd te gaan. Ja echt. Ik ben ook weg gegaan bij Saveur Bière als webshop of choice. (Ga nu liefst naar Être Gourmet die op de route zit naar mijn vrouw’s werk.)

Mijn account zal ik sowieso nog wel even houden hier. Ik zie wel wat ik ga doen. Geen bier app bouwen in iedergeval.

 
bierkoning
beers 20265 º places 431 º 02:44 Mon 6/19/2017

Het wordt wel akelig leeg zo. Ik blijf adminnen voorlopig maar ik moet zeggen dat de motivatie er niet op vooruit gaat. Het irriteert me ook mateloos dat die RB bugs al weken niet functioneren.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:48 Mon 6/19/2017

Originally posted by bierkoning
Het wordt wel akelig leeg zo. Ik blijf adminnen voorlopig maar ik moet zeggen dat de motivatie er niet op vooruit gaat. Het irriteert me ook mateloos dat die RB bugs al weken niet functioneren.


Same here. En de Grote Prutser heeft ook al dagen niets van zich laten horen. Hij zal ongetwijfeld gewoon een weekendje weg zijn met family & friends, en daar heeft iedereen recht op, maar als de site erger in de fik staat dan de bossen in Portugal, dan zou ik toch echt even gaan blussen.

 
MarcoDL
beers 9631 º places 213 º 03:08 Mon 6/19/2017

Hebben zich vandaag ook weer 9 nieuwe users aangemeld. En ik vraag me af hoeveel mensen uiteindelijk echt weg gaan. Er is geen serieus alternatief.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:16 Mon 6/19/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by bierkoning
Het wordt wel akelig leeg zo. Ik blijf adminnen voorlopig maar ik moet zeggen dat de motivatie er niet op vooruit gaat. Het irriteert me ook mateloos dat die RB bugs al weken niet functioneren.


Same here. En de Grote Prutser heeft ook al dagen niets van zich laten horen. Hij zal ongetwijfeld gewoon een weekendje weg zijn met family & friends, en daar heeft iedereen recht op, maar als de site erger in de fik staat dan de bossen in Portugal, dan zou ik toch echt even gaan blussen.


Is er eenheid onder de admins? Want allemaal als losse pionnetjes wat doen schiet niet op. Met alle admins, of een significante meerderheid ervan kun je misschien wel een krachtig signaal afgeven.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:25 Mon 6/19/2017

Originally posted by Benzai
Originally posted by caesar
Originally posted by bierkoning
Het wordt wel akelig leeg zo. Ik blijf adminnen voorlopig maar ik moet zeggen dat de motivatie er niet op vooruit gaat. Het irriteert me ook mateloos dat die RB bugs al weken niet functioneren.


Same here. En de Grote Prutser heeft ook al dagen niets van zich laten horen. Hij zal ongetwijfeld gewoon een weekendje weg zijn met family & friends, en daar heeft iedereen recht op, maar als de site erger in de fik staat dan de bossen in Portugal, dan zou ik toch echt even gaan blussen.


Is er eenheid onder de admins? Want allemaal als losse pionnetjes wat doen schiet niet op. Met alle admins, of een significante meerderheid ervan kun je misschien wel een krachtig signaal afgeven.


Er is eenheid in de zin dat iedereen graag wil weten wat er gaat gebeuren en waar hij aan toe is. En wil weten wat uberhaupt de rol vd admins is. Maar over de inmenging van ABI en verandering zoals de attribute breakdown is uiteraard net zoveel verschil van mening als er onder alle users is.
Er worden zeer krachtige signalen afgegeven, maar de Grote Prutser laat zich daar net zo min horen. Ik kan je zo de admin forums laten zien. Users denken vaak dat er achter de schermen op de admin forums veel gebeurt, maar dat zijn echt maar 1 of 2 topics, en daar staat vaak precies hetzelfde in als op de algemene forums. Daarom mengen veel admins zich ook gewoon in de algemene discussies.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 05:55 Mon 6/19/2017

Originally posted by MarcoDL
Hebben zich vandaag ook weer 9 nieuwe users aangemeld. En ik vraag me af hoeveel mensen uiteindelijk echt weg gaan. Er is geen serieus alternatief.

Ik bezoek hier alleen nog maar de fora...
Dus in principe ben ik al voor 50% weg.
Enige wat me nog hier houd zijn jullie...

Wie zit er achter UT?
Heeft ABI daar ook aandelen in?