Slowchatje 8

Reads 32934 • Replies 372 • Started Wednesday, May 3, 2017 8:05:55 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:50 Tue 6/13/2017

Originally posted by caesar
Ik zit erover te denken om een dagje op en neer naar Duitsland te rijden, om wat fijne Duitse kellerbieren en weizens enzo in te slaan.


When?

 
skortila
beers 6536 º places 295 º 17:57 Tue 6/13/2017

Originally posted by Benzai
Originally posted by caesar
Ik zit erover te denken om een dagje op en neer naar Duitsland te rijden, om wat fijne Duitse kellerbieren en weizens enzo in te slaan.


When?


Goed idee. Ik zit daar ook al enige tijd aan te denken. Als je/jullie voor een dinsdag gaan zorg ik voor een auto+benzine.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:20 Wed 6/14/2017

Bierzwerg in Greven?

Op een dinsdag? Nee, dan moet ik gewoon werken he. Ik denk gewoon ergens een zaterdag.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 03:29 Wed 6/14/2017

Is het jullie ook opgevallen dat sinds de site is overgenomem, SVD niks meer van zich laat horen...

 
77ships
beers 14200 º places 930 º 03:58 Wed 6/14/2017

Originally posted by Countbeer
Originally posted by joes
Hier nog Struise fanboys die naar het festival zijn geweest vandaag?

Zijn er hier Struise fanboys?!


Ik ben geen Struise fanboy, maar ik ben zondag geweest, mogelijk voor mij beste festival ooit. Geen rijen, overal zitplaatsen, adembenemend goede bierselectie van Siren, Pohjala, Uiltje tot dingen zoals Monk’s Café, Mantra, Argentijns zuur bier,…. Echt alles van blond Belgisch bier tot NEIPA uit Rusland. Ridicuul gewoon. Er was zelfs een vegan foodtruck. Enige minpunt was blijkbaar het clusterfuck shuttle gebeuren.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:16 Wed 6/14/2017

Originally posted by Countbeer
Is het jullie ook opgevallen dat sinds de site is overgenomem, SVD niks meer van zich laat horen...


Of zou de Fontein ook overgenomen zijn? :P

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 05:24 Wed 6/14/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Countbeer
Is het jullie ook opgevallen dat sinds de site is overgenomem, SVD niks meer van zich laat horen...


Of zou de Fontein ook overgenomen zijn? :P


 
bierkoning
beers 20277 º places 431 º 06:12 Wed 6/14/2017

Originally posted by caesar
Bierzwerg in Greven?

Op een dinsdag? Nee, dan moet ik gewoon werken he. Ik denk gewoon ergens een zaterdag.


Ja Bierzwerg

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 06:48 Wed 6/14/2017

Originally posted by 77ships
Originally posted by Countbeer
Originally posted by joes
Hier nog Struise fanboys die naar het festival zijn geweest vandaag?

Zijn er hier Struise fanboys?!


Ik ben geen Struise fanboy, maar ik ben zondag geweest, mogelijk voor mij beste festival ooit. Geen rijen, overal zitplaatsen, adembenemend goede bierselectie van Siren, Pohjala, Uiltje tot dingen zoals Monk’s Café, Mantra, Argentijns zuur bier,…. Echt alles van blond Belgisch bier tot NEIPA uit Rusland. Ridicuul gewoon. Er was zelfs een vegan foodtruck. Enige minpunt was blijkbaar het clusterfuck shuttle gebeuren.

Mocht ik in het land zijn geweest, was ik ook naar Oostvleteren getrokken. Mooie lineup.

 
Zlotta
beers 8999 º places 481 º 10:37 Wed 6/14/2017

Originally posted by caesar
Ik zit erover te denken om een dagje op en neer naar Duitsland te rijden, om wat fijne Duitse kellerbieren en weizens enzo in te slaan. Wat zijn de beste plekken daarvoor? Een zoektocht langs onze places sectie geeft me wel een idee, maar ik ben niet per se op zoek naar de aanwezigheid van hippe craft IPAs en daar worden places toch vaak hoger door gescoord.


Wat ik zeker kan aanraden is P&M Getränke in Bonn. Niet alleen één van de hoogst scorende winkels in Duitsland, maar naast een steeds groeiend en niet alleen standard craft beer assortiment bekend voor zijn uitgebreide selectie van Beierse en Frankische bieren. De eigenaren hebben goede relaties met vele kleine brouwerijen vanuit het zuiden des lands, en ze rijden er zelfs vaak heen om bieren mee naar Bonn te nemen. Bovendien vallen de prijzen hier erg mee.

In Greven ben ik zelf helaas nog nooit geweest, kan dus niet zeggen welke winkel er de betere selectie heeft.