Slowchatje 8

Reads 32946 • Replies 372 • Started Wednesday, May 3, 2017 8:05:55 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 01:58 Tue 6/6/2017

Originally posted by caesar
Ik begin me steeds meer te storen aan al die figuren op de internationale fora en op social media (en brouwers), die precies denken te weten wat er nu gaat gebeuren met RB sinds ABI ’de boel heeft overgenomen’. Het is werkelijk nergens op gebaseerd behalve onderbuikgevoelens.


Typisch Amerikaans. Volgens mij denken dezelfde mensen dat de overheid je via allerlei stofjes brainwashed als je water uit de kraan drinkt en dat je spontaan dood neervalt als je per ongeluk een slokje AB-Inbev owned bier drinkt.

Hopelijk wordt de site nu op technisch gebied wat sterker.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 03:22 Tue 6/6/2017

Ik erger me er vooral aan dat mensen denken dat inbev de ratings wil gaan beïnvloeden, het gaat echt maar om één ding en dat is data. En dan zou je beste wat scenario’s kunnen bedenken over hoe het in de toekomst mis kan gaan. Ik vind dit zelf ook niet echt een toffe ontwikkeling, maar dus om andere redenen. En als je het geen probleem vind om Apple en Google producten te gebruiken dan moet dit ook niet zo’n prombleem zijn. Denk dat alleen Piratenpartij aanhangers zich zorgen zouden moeten gaan maken...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:51 Tue 6/6/2017

Originally posted by MaakunEn als je het geen probleem vind om Apple en Google producten te gebruiken dan moet dit ook niet zo’n prombleem zijn. Denk dat alleen Piratenpartij aanhangers zich zorgen zouden moeten gaan maken...


De hypocrisie van die vocal minority is stuitend inderdaad.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:38 Tue 6/6/2017

Ik erger me trouwens wel enorm aan de berichten van JoeT op het forum, die man kan wel heel goed om de hete brij heendraaien en ondertussen lekker natrappen.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 11:59 Tue 6/6/2017

Zolang ik m’n persoonlijke bierdagboek maar kan bij blijven houden in een relatief schone database op een site met een mooie verzameling Nederlandse bierfetisjisten vind ik het prima. Of iets nu top 50 is of net op plek 51 van de grote Ratebeer lijst komt: ik wil het graag proeven. En die Ratebeer awards hebben me nooit geïnteresseerd.

Komt allemaal wel goed met Ratebeer. Ratebeerians till we die! Nobody likes us we don’t care! Wij Zijn Ratebeer Wij Zijn De Beste! Eén team, één tick! Leuker kunnen we het niet maken, wel ongemakkelijker.

Mochten jullie een alternatieve site weten waar ik m’n ratebeerscores kan importeren dan stuur me ff een pm

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:42 Tue 6/6/2017

Originally posted by caesar
Ik begin me steeds meer te storen aan al die figuren op de internationale fora en op social media (en brouwers), die precies denken te weten wat er nu gaat gebeuren met RB sinds ABI ’de boel heeft overgenomen’. Het is werkelijk nergens op gebaseerd behalve onderbuikgevoelens.

Ben het helemaal met je eens Cees!
En ook met jou Rene! Mohawk verdient in mijn ogen hier ook minpunten mee..
Al dat gejank om iets dat maanden geleden al is besproken/afgesproken en waar wij nooit iets van gemerkt hebben...
Hopelijk gaat de massale kudde geiten die RB de rug aan het toekeren is voor een grote verandering op RB zorgen... Aantal top 50 stijlen terug in Europese handen...

 
MarcoDL
beers 9634 º places 213 º 14:15 Tue 6/6/2017

Dat geneuzel over dat Inbev bieren vast ineens beter scores krijgen is idd erg irritant.

Ik vind het wel jammer dat het image van ratebeer als onafhankelijke autoriteit nu is aangetast.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 14:23 Tue 6/6/2017

Terwijl iedereen al jaren klaagt dat RB niet meer relevant is, omdat Untappd 100x zoveel ticks heeft. En nu is RB zijn autoriteit kwijt? Had het dat dan toch wel?

 
MarcoDL
beers 9634 º places 213 º 14:27 Tue 6/6/2017

Originally posted by caesar
Terwijl iedereen al jaren klaagt dat RB niet meer relevant is, omdat Untappd 100x zoveel ticks heeft. En nu is RB zijn autoriteit kwijt? Had het dat dan?


Volgens mij wel. Naar mijn idee worden Ratebeerscores behoorlijk serieus genomen. Een onafhankelijke club zeikers resulteert wel in een soort van eerlijk en waardevol systeem.

Ik heb bijv al vaker gehoord dat slijters en bierwinkels hun selectie inkopen aan de hand van ratebeerscores. Ook staan die scores vaak als referentie vermeld bij festivals.

 
bierkoning
beers 20278 º places 431 º 06:34 Wed 6/7/2017

Ik vond het niet leuk dat we als admins eigenlijk 8 maanden van niks wisten. En dat heeft het enthousiasme wel een tikkie gegeven. Maar ik hou ook niet van het gejank van Cantillon, Dogfish Head en die 30 anderen dat hun bieren uit de database verwijderd moeten worden. En van die raters die vinden dat de duivel zelf tevoorschijn is gekomen en dat ze er dus niks meer mee te maken willen hebben.

Ik laat deze storm nog maar even voorbij gaan..,,en erger mij aan het feit dat de site voorlopig alleen maar slechter functioneert als beter. Die AB InBev lui kunnen blijkbaar nog slechter software ontwikkelen als brouwen.