Slowchatje 8

Reads 32948 • Replies 372 • Started Wednesday, May 3, 2017 8:05:55 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11327 º places 404 º 04:33 Mon 5/22/2017

Pffff... hoop zure reacties op de vraag of zuur bier zuur bier mag heten als het nog zuurder gemaakt wordt. Of zoiets (TL;DR) Wow..It’s all infected people, move along, nothing to see here!

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 09:06 Mon 5/22/2017

Originally posted by Borresteijn
Pffff... hoop zure reacties op de vraag of zuur bier zuur bier mag heten als het nog zuurder gemaakt wordt. Of zoiets (TL;DR) Wow..It’s all infected people, move along, nothing to see here!

Deze keer gaat het gewoon om bronnenkritiek:
Jeppe & Himmeriget hebben via Google maar 1 artikel over Bokkereyder gevonden (de expat-site flanderstoday.eu) en die journalist had zijn huiswerk niet gemaakt door te stellen dat Souveryns gecultiveerde gist toevoegt aan zijn lambieken. Daarna is hun frustratie over de BR-hype een beetje met hun aan de haal gegaan, vrees ik.

Spijtige zaak, al dat Scandivisch nerd-geweld over belgische lambiek (zie Blabaer), vaak ingegeven door US hype. (Als Scandinavist is het soms pijnlijk aan te zien hoezeer de DK-NO-SE opkijkt naar alles wat een grote engelstalige mond heeft, maar zich niet de moeite neemt om eens wat Nederlands of Frans te ontcijferen.)

In Vlaanderen wordt er nog steeds vrij ontspannen, ja laks mee omgesprongen: Bokkereyder doet het goed en staat op de juiste festivals, ja. Maar hij heeft zelfs nog geen tijd/geld voor een eigen website gehad, en promotie moet ook gewoon vanzelf gaan. Zou in time=money craftland US toch wel anders gaan: vergelijk bv. Funk Factory Geuzeria uit Madison/WI, die al merchandise hebben voordat ze een drinkbare "sour" aka "méthode gueze" hadden.

Een beetje meer lakse belgitude in de lambiekwereld zou de gegentrificeerde exportlabels goed doen om geen overhitte kop van al die hype te krijgen.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 13:22 Mon 5/22/2017

Originally posted by MarcoDL
Ja, niet iedereen heeft overal goed het zand verwijderd tijdens het douchen.

Maar dit gaat toch wel ver: https://imgur.com/fC7hqHR


Ho-ly-shit wat een reactie. Het zal wel een beetje in de familie zitten ofzo

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 14:30 Mon 5/22/2017

Ik vond het juist dapper van Stefan om er zo op te reageren.
Jeppe was duidelijk iets van plan met zn openbare post!
Gewoon een persoonlijk berichtje aan Raf (die snel terug bericht en super vriendelijk is) had er voor gezorgd dat ik nog wel eens Evil Twin zou kopen...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 15:53 Mon 5/22/2017

Inderdaad, enige winnaar is Raf, die keurig en fatsoenlijk antwoord geeft. Nu ben ik nog meer benieuwd geraakt naar Bokkereyder.

 
bierkoning
beers 20278 º places 431 º 16:01 Mon 5/22/2017

Bokkereyder maakt gewoon uitstekende bieren en je mag mij best een nachtje opsluiten in hun bierkelder

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 16:07 Mon 5/22/2017

Domme zet van Jeppe

 
77ships
beers 14200 º places 932 º 16:15 Mon 5/22/2017

Originally posted by caesar
Inderdaad, enige winnaar is Raf, die keurig en fatsoenlijk antwoord geeft. Nu ben ik nog meer benieuwd geraakt naar Bokkereyder.


+1

Gast ging te ver zoeken na misverstand, off-hand opmerking,... Wat Raf omschrijft is niet anders dan wat Tilquin bv. doet. Perfect normale manier om labiek te maken. Zal wel Jeppe zijn stijl zijn.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 16:29 Mon 5/22/2017

Ik heb geen idee waar dit allemaal over gaat. Don’t care either. Zure meuk is zure meuk. Soms lekker, some niet, maar sowieso altijd zure meuk.

 
SVD
beers 6199 º places 329 º 15:40 Wed 5/24/2017

Altijd leuk als je bij de budgetfood market uitgerekend een tick vind die pas 3 ratings had xD

https://www.ratebeer.com/beer/ligre-45-premium-dar/352987/240051/

so slecht was die niet eens... hidden gem? toch niet maar wel lekker voor de prijs, 39 euro cent voor een halve liter.