Slowchatje 8

Reads 33004 • Replies 372 • Started Wednesday, May 3, 2017 8:05:55 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11331 º places 404 º 05:02 Mon 8/14/2017

Originally posted by Maakun
Nou ja, de muntjes waren 2.75 en er waren wel erg veel bieren die 1.5 munt waren. Plus 15 euro entree waarbij je nog niet eens een gratis muntje kreeg. In vergelijking met andere festivals was het wel een stuk duurder.


+ Sfeer
+ diversiteit aan eten
+ kwaliteit bieren
+ homebrew een podium geven
+ earlybird entree voor €10,-
+ lokatie op fietsafstand

- lokatie voor mensen van buiten de stad
- het PINT bokbierfestival bijna goedkoop doen lijken door:
- aan de deur €20 moeten betalen voor een glas en een boekje
- bij een prijs van €2,75 per munt het aandurven om 1.5 of zelfs 2 munten te vragen voor 12cl bier. Dat is echt buiten alle proporties, daar kan ik minstens een fles van kopen (looking at you, Kees!). Zelfs een Dupont vroeg 1.5 munt voor zn simpele dry-hopping versie, waarmee de 12cl dus al duurder was dan een 37.5cl fles in de winkel
- 1.5 munt moeten betalen voor homebrews
- enorme rijen voor eten rond etenstijd. een simpele patatkraam erbij had dat kunnen oplossen.
- te weinig (overdekte) zitplaatsen. Ze hebben echt mazzel gehad met het weer, bij aanhoudende regen was het feest snel afgelopen denk ik.
- met ruim 2x zoveel bieren adverteren dan er uiteindelijk geschonken gaan worden. Mont Saleve (15 bieren in boekje) en Cloudwater (12) hadden elk slechts 3 taps, om een paar hele scheve voorbeelden te geven.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:19 Mon 8/14/2017

Klinkt toch als een hoop minpunten. En ik moet zeggen dat als ik de door Bor genoemde plussen bekijk dat ik toch blij ben dat ik er niet was.

Sfeer, diversiteit aan eten, home brew; interesseert me allemaal niet zoveel. Meestal wanneer mensen zeggen "er was veel sfeer" dan vertaal ik dat naar "het was loeidruk en lawaaiig". En dat is wat mij betreft nou net niet wat ik wil :P

Kwaliteit bieren = zeker pluspunt ja, er is al meer dan genoeg crap op de wereld

Earlybird entree voor €10 is wel prima, zeker aangezien het veel scheelt met het ter plekke binnen lopen.

Lokatie op fietsafstand = zoals Bor al zei niet relevant voor mensen van buiten Amsterdam

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 07:17 Mon 8/14/2017

Ik was uiteraard een early bird, maar €20,- entree zou ook mij ws wel teveel zijn geweest.

Verder: Het zal per bier wel verschillen, maar 2 muntjes voor 12 cl Barrel aged Saison du BUFF komt neer op €22,- voor de hele (50cl) fles. Als je dan bedenkt dat zo’n fles in de US $20,- kost betaal je dus bijna de winkelprijs. Dat die Stone BA bieren in de US ook overpriced zijn kan ik natuurlijk niets aan doen.

En qua sfeer: het is natuurlijk wel de oude garde die dit als pluspunt noemt, René (sorry Rob). En die zijn meestal niet van het loeidrukke en lawaaiige. Hoewel dat laatste....

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 07:18 Mon 8/14/2017

Er waren zo weinig tickets verkocht dat je op de dag zelf wel via de website er nog voor 15 euro één kon kopen. Het was ook niet echt heel druk verder op het terrein.

 
MarcoDL
beers 9647 º places 213 º 00:25 Tue 8/15/2017

Zou het met elkaar te maken kunnen hebben? Slechte kaartverkoop kan leiden tot hoge bierprijzen om verlies te voorkomen. En minder bezoekers betekent ook lagere doorloopsnelheid van de taps. (en misschien minder motivatie bij de brouwers)

 
MarcoDL
beers 9647 º places 213 º 00:27 Tue 8/15/2017

Originally posted by bierkoning
Originally posted by MarcoDL
Prachtig, de hele site stort in en er is heibel over een onjuist geboortejaar. Ik ga mijn startdatum meteen aanpassen.


Je staat nu 9e op de lijst van 65 Plussers. En bent ook nog eens de 5000 gepasseerd. Gefeliciteerd! Is de burgemeester al langs geweest?


Soort van, joet heeft op een bericht gereageerd.

 
goozen
beers 5382 º places 172 º 11:22 Wed 8/16/2017
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:51 Wed 8/16/2017

Originally posted by goozen
Hier is de mening van Ratebeer Forum NL niet gevraagd https://www.mylifewithbeer.nl/een-zegel-voor-onafhankelijke-brouwerijen-hoe-belangrijk-vind-jij-onafhankelijkheid-voor-een-brouwerij/


Heb nog niet het hele stuk kunnen lezen maar de columns / blogs of wat het ook is van Peter zijn wel goed vind ik.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 00:44 Thu 8/17/2017

Originally posted by goozen
Hier is de mening van Ratebeer Forum NL niet gevraagd https://www.mylifewithbeer.nl/een-zegel-voor-onafhankelijke-brouwerijen-hoe-belangrijk-vind-jij-onafhankelijkheid-voor-een-brouwerij/

NL CRAFT vs USA CRAFT --> niet te vergelijken!

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 01:04 Thu 8/17/2017

Goedemorgen.