Ratebeer en andere ergernissen deel 7

Reads 58393 • Replies 657 • Started Wednesday, May 3, 2017 12:30:45 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 03:52 Thu 6/15/2017

Wat dat betreft gaan ze op oude voet verder..Het ene aanpassen terwijl het andere nog op apegapen ligt.

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 03:59 Thu 6/15/2017

Originally posted by Maakun
Jawel er is wel een reden. Kijk maar naar de gemiddelde scores op Unteppad en hier. Als je de manier van raten aanpast op deze manier krijg je meer snelle ratings direct in de app, en een hogere gemiddelde score (en één die beter te vergelijken is met Untappd). Beter voor een positief imago van Ratebeer bij brouwerijen en beter voor het verzamelen en vergelijken van data.


Gaat de manier van raten ook veranderen dan? Ik dacht dat het alleen ging om het weergeven van de deelscores in de openbare ratings.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:15 Thu 6/15/2017

Ik heb altijd geroepen dat ik het goed zou vinden als de tick-functie uitgebreid zou worden en ook mee zou tellen met de stats. Maar om de gewone ratingfunctie uit te kleden richting een tickfunctie is wel even een bruggetje verder. Wat mij betreft zouden ze naast elkaar moeten bestaan en elkaar aanvullen. Nu wordt het inderdaad Untappd 0.5.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:19 Thu 6/15/2017

Originally posted by MarcoDL
Originally posted by Maakun
Jawel er is wel een reden. Kijk maar naar de gemiddelde scores op Unteppad en hier. Als je de manier van raten aanpast op deze manier krijg je meer snelle ratings direct in de app, en een hogere gemiddelde score (en één die beter te vergelijken is met Untappd). Beter voor een positief imago van Ratebeer bij brouwerijen en beter voor het verzamelen en vergelijken van data.


Gaat de manier van raten ook veranderen dan? Ik dacht dat het alleen ging om het weergeven van de deelscores in de openbare ratings.


Wat ik begreep is dat je in de app geen deelscores meer in kan voeren, alleen de totaalscore.

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 04:44 Thu 6/15/2017

Originally posted by Maakun
Wat ik begreep is dat je in de app geen deelscores meer in kan voeren, alleen de totaalscore.


In mijn android app zijn de deelscores nog aanwezig. Kan dit een plan zijn voor de nieuw te lanceren app?

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 06:25 Thu 6/15/2017

Ja de nieuwe app.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 06:44 Thu 6/15/2017

Originally posted by MarcoDL
Originally posted by Maakun
Wat ik begreep is dat je in de app geen deelscores meer in kan voeren, alleen de totaalscore.


In mijn android app zijn de deelscores nog aanwezig. Kan dit een plan zijn voor de nieuw te lanceren app?


Komt nog een app dan? Ze hebben al de Beer Buddy in Play Store (hij is nu gratis te downloaden. Daar zie je ook maar sterretjes.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 07:22 Thu 6/15/2017

Er was ooit al eens een officiële RateBeer app, van dezelfde makers als Beer Buddy meen ik me te herinneren. Beide waren echt zwaar zuigende apps voor veel geld, geen idee hoe BB nu is. Wel gratis dus nu, das al een vooruitgang. De officiële RB-app zal wel weer gereanimeerd worden.
Eric z’n app was puur liefdewerk en wordt door RB niet langer ondersteund, zo heb ik begrepen, wsch om commerciële redenen die we nu kennen.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 08:29 Thu 6/15/2017

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by SVD
Originally posted by Borresteijn
Wow.... alleen nog maar de totaalscore tonen van je rating.. what’s the fucking point in rating dan, vraag ik me af? Waarom überhaupt nog deelscores invoeren? Bespreekt die dude ooit wel eens iets met de admins voordat ie t doorvoert? WTF...


Mwa dit is na ’’grondig’’ onderzoek gebleken dat de users het toch niet fijn vonden.... ga toch naar untappd dan


Ik heb meegedaan aan dit ’onderzoek’, en deze vraag zat er echt niet in bij mijn weten.


Zat er niet een vraag in of je in eerste instantie keek naar de losse deel scores? Ik kijk in eerste instantie ook niet meteen naar de losse deelscores van anderen, eerst naar de totaal score, dan naar wat ze hebben gerate op smaak en dergelijke en hun beschrijving van wat ze proefden. Maar ben het er niet mee eens ovrigens. Wat een armoede.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 08:32 Thu 6/15/2017

De vraag in de questionnaire was of je wel eens de deelscores aanpaste om zo tot je totaalscore te komen. Ik heb daarop meen ik Nee geantwoord, blijkbaar als 1 van de weinigen. Dat hebben zij geïnterpreteerd als "je hebt al een score vooraf in je hoofd, en daar rate je naar". Is in sommige gevallen ook wel zo, maar dan doen de deelscores er nog wel toe! Eigenaardige manier van redeneren..