Ratebeer en andere ergernissen deel 7

Reads 58671 • Replies 657 • Started Wednesday, May 3, 2017 12:30:45 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
tricksta_p
beers 12083 º places 413 º 16:57 Sun 6/25/2017

Originally posted by Countbeer
Je zou toch eerder zeggen dat ze €8 voor Hil Farmstead zouden vragen...


Inderdaad, ik vond de pours van Shaun Hill zelf juist behoorlijk gul.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 00:44 Mon 6/26/2017

Originally posted by tricksta_p
Originally posted by Countbeer
Je zou toch eerder zeggen dat ze €8 voor Hil Farmstead zouden vragen...


Inderdaad, ik vond de pours van Shaun Hill zelf juist behoorlijk gul.

Blaugies spande de kroon, haha...

 
Borresteijn
beers 11316 º places 404 º 10:54 Sat 7/8/2017

Zo, 12 dagen geleden alweer..

Enniewee, iemand de reclameposters van Affligem al gezien? Beste Pale Ale ter wereld? Vooral het schaamteloos meeliften op de ipa/apa hype. Net als de Koninck met zn APA.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:42 Wed 7/12/2017

Barrel-aging, en dan vooral met whiskyvaten. Met name de NL brouwers laten hun bieren of te lang op die vaten liggen, of het basisbier is gewoon niet goed genoeg om barrel aging te dragen. Het getuigt ook niet echt van creativiteit om alles maar op die vaten te flikkeren. Waarom blenden ze er niet gewoon wat vers bier bij, om tot een mooie balans te komen? Kans-loos!

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:43 Wed 7/12/2017

Al dat gebarrelage op Schotse whiskyvaten is sowieso een grote ergernis van mij, het bier wordt er bijna nooit beter van.

 
MarcoDL
beers 9625 º places 213 º 04:49 Wed 7/12/2017

Originally posted by Maakun
Al dat gebarrelage op Schotse whiskyvaten is sowieso een grote ergernis van mij, het bier wordt er bijna nooit beter van.


Daar ben ik het toch hartgrondig mee oneens. Mits goed gedaan kan het geweldig bier opleveren, denk aan lagering op Bowmore, Laphroaig, Bruichladdich, Ardbeg, Glen Elgin, Lagavulin, Glenfarclas en zo kan ik nog wel even doorgaan.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:50 Wed 7/12/2017

Originally posted by MarcoDL
Originally posted by Maakun
Al dat gebarrelage op Schotse whiskyvaten is sowieso een grote ergernis van mij, het bier wordt er bijna nooit beter van.


Daar ben ik het toch hartgrondig mee oneens. Mits goed gedaan kan het geweldig bier opleveren, denk aan lagering op Bowmore, Laphroaig, Bruichladdich, Ardbeg, Glen Elgin, Lagavulin, Glenfarclas en zo kan ik nog wel even doorgaan.


Een bier maken dat door jou een 4+ wordt gegeven, lijkt me dan ook een fluitje van een cent :P

Toch staan in jouw top50 met name Bourbon varianten. Dus dat er kwaliteitsverschil in zit, daar zijn we het toch wel over eens ;-)

 
MarcoDL
beers 9625 º places 213 º 05:05 Wed 7/12/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by MarcoDL
Originally posted by Maakun
Al dat gebarrelage op Schotse whiskyvaten is sowieso een grote ergernis van mij, het bier wordt er bijna nooit beter van.


Daar ben ik het toch hartgrondig mee oneens. Mits goed gedaan kan het geweldig bier opleveren, denk aan lagering op Bowmore, Laphroaig, Bruichladdich, Ardbeg, Glen Elgin, Lagavulin, Glenfarclas en zo kan ik nog wel even doorgaan.


Een bier maken dat door jou een 4+ wordt gegeven, lijkt me dan ook een fluitje van een cent :P

Toch staan in jouw top50 met name Bourbon varianten. Dus dat er kwaliteitsverschil in zit, daar zijn we het toch wel over eens ;-)


Haha, ik koop gewoon minder slecht bier. Goede selectie aan de poort resulteert hopelijk in meer 4+’ers.

En ter toevoeging: mijn hoogst scorende whisky BA bier is op Schotse Laphroaig vaten. (naast nog twee Scotch BA bieren in mijn top 50)

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:12 Wed 7/12/2017

Ik sluit me in beginsel toch aan bij Maakun. Van mij hoeft die peat allemaal niet zo. Snap wel dat het gemaakt wordt, want ook daar zijn liefhebbers voor, maar het gebeurt wel erg veel op het moment. Zijn de bourbon / brandy / cognac vaten op ofzo? Of is het gewoon geografisch: Schotland is nou eenmaal dichterbij?

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 05:18 Wed 7/12/2017

Originally posted by Benzai
Ik sluit me in beginsel toch aan bij Maakun. Van mij hoeft die peat allemaal niet zo. Snap wel dat het gemaakt wordt, want ook daar zijn liefhebbers voor, maar het gebeurt wel erg veel op het moment. Zijn de bourbon / brandy / cognac vaten op ofzo? Of is het gewoon geografisch: Schotland is nou eenmaal dichterbij?


Schotse whisky is absoluut niet per definitie peaty he