Ratebeer en andere ergernissen deel 7

Reads 58694 • Replies 657 • Started Wednesday, May 3, 2017 12:30:45 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 08:45 Sun 9/3/2017

Originally posted by DutchDrebus
Als je die drinkt kun je maar beter de volgende dag vrij hebben van werk. 7%. Dat is toch geen bier meer?


Knoopt de broekspijpen alvast dicht aleer een slok te nemen

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 03:14 Mon 9/4/2017

Ik heb navraag gedaan bij de brouwerij.

M'n vraag was kort samengevat: "Is het zo dat jullie gist de hop omzet in alcohol? Of zit er in de hop alcohol die als het ware vanuit de hop in het bier wordt afgegeven?"

Heb een reactie gehad dat mijn manier van denken toch niet helemaal klopt. De mout geeft suiker af in het water en die zet de gist uiteindelijk om in alcohol.

Nu snap ik het dus helemaal niet meer hè. Wat is het nou?

 
goozen
beers 5376 º places 172 º 05:51 Mon 9/4/2017

De site kan ook sommige letters niet meer aan zoals deze Brasserie De L'abbaye De Villers https://www.ratebeer.com/brewers/brasserie-de-loabbaye-de-villers/23720/
Bij mij is het op Google Chrome

 
SVD
beers 6192 º places 329 º 13:29 Sat 9/9/2017

Ben ik weer student... zit ik aan de anti biotica door een of ander klote insect... fuck you beest.

geen alcohol voor 10 dagen, nou lekker dan.

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 16:58 Sat 9/9/2017

Originally posted by SVD
Ben ik weer student... zit ik aan de anti biotica door een of ander klote insect... fuck you beest.

geen alcohol voor 10 dagen, nou lekker dan.


Allergisch voor de hopmijt ?

 
bierkoning
beers 20259 º places 431 º 04:37 Sun 9/10/2017

Originally posted by SVD
Ben ik weer student... zit ik aan de anti biotica door een of ander klote insect... fuck you beest.

geen alcohol voor 10 dagen, nou lekker dan.


Niet fijn, maar ja gezondheid voor alles...

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 17:42 Sun 9/10/2017

Originally posted by ShivanDragon
Originally posted by SVD
Ben ik weer student... zit ik aan de anti biotica door een of ander klote insect... fuck you beest.

geen alcohol voor 10 dagen, nou lekker dan.


Allergisch voor de hopmijt ?

Gebeten door de lepe teek vanop de tak?
Volgende keer niet wandelen door het bos met blote zak.

 
MarcoDL
beers 9625 º places 213 º 17:01 Tue 9/19/2017

Nieuwe editie van biermagazine is weer flink aan het mauwen over de bierrevolutie en experimenteerdrift. De klassieke belgen zijn natuurlijk fantastisch. Wanneer sterft dit achterhaalde idee eens uit.

 
bierkoning
beers 20259 º places 431 º 01:57 Wed 9/20/2017

Originally posted by MarcoDL
Nieuwe editie van biermagazine is weer flink aan het mauwen over de bierrevolutie en experimenteerdrift. De klassieke belgen zijn natuurlijk fantastisch. Wanneer sterft dit achterhaalde idee eens uit.

Door om te beginnen dat blad niet al te serieus te nemen.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 02:25 Wed 9/20/2017

Originally posted by bierkoning
Originally posted by MarcoDL
Nieuwe editie van biermagazine is weer flink aan het mauwen over de bierrevolutie en experimenteerdrift. De klassieke belgen zijn natuurlijk fantastisch. Wanneer sterft dit achterhaalde idee eens uit.

Door om te beginnen dat blad niet al te serieus te nemen.


Vooral het voorwoord van Fedor vond ik deze editie behoorlijk tenenkrommend. Omdat er veel experimenten zijn en we al veel IPA's hebben gedronken moet men daar nu maar eens mee stoppen en "godverdomme" weer eens traditionele stijlen gaan brouwen. En rap een beetje! (Vrij vertaald). Het thema is 'klassiek/klassiekers', maar om je dan meteen weer op deze manier op te stellen. Alsof we de oude tijd met slechts blond, dubbel en tripel op het menu (als je al geluk had) missen!