Ratebeer en andere ergernissen deel 7

Reads 58379 • Replies 657 • Started Wednesday, May 3, 2017 12:30:45 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MarcoDL
beers 9603 º places 213 º 08:35 Thu 6/1/2017

Zo lang er geen mannenpap in zit wil ik het best drinken, zo ziekelijk vind ik het niet.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 08:43 Thu 6/1/2017

Originally posted by Maakun
Zie net dat er een nieuwe brouwerij is toegevoegd, ’Mannenpap’. Ik denk dat ik maar ga stoppen met bierdrinken ofzo...

Net zo een idiote naam als "gebrouwen door vrouwen"!

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:45 Thu 6/1/2017

Ik word daar ook een beetje moe van inderdaad. Het wordt voor de nu startende brouwerijen moeilijker en moeilijker om een beer geek zoals ik te overtuigen. Ze beginnen bij mij standaard met het nadeel van de twijfel en al helemaal als ze schijtlollige en/of hipperige namen gebruiken. Ik zie maar zelden de toegevoegde waarde en sympathie hebben ze maar weinig omdat ze geen voorlopers zijn maar meelopers.

Een trend die ik wel toejuich, is de toename van brewpubs. Al is het bier dan moeilijker te verkrijgen, ik ben wel fan van versch bier. Stukken beter dan oud/ouder/oudst in de schappen bij de HEMA.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 08:57 Thu 6/1/2017

Originally posted by Maakun
Plus dat de heren van Mannenpap ze waarschijnlijk alleen maar gushers gaan brouwen :-)


 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 09:00 Thu 6/1/2017

Originally posted by caesar
Ik word daar ook een beetje moe van inderdaad. Het wordt voor de nu startende brouwerijen moeilijker en moeilijker om een beer geek zoals ik te overtuigen. Ze beginnen bij mij standaard met het nadeel van de twijfel en al helemaal als ze schijtlollige en/of hipperige namen gebruiken. Ik zie maar zelden de toegevoegde waarde en sympathie hebben ze maar weinig omdat ze geen voorlopers zijn maar meelopers.

Een trend die ik wel toejuich, is de toename van brewpubs. Al is het bier dan moeilijker te verkrijgen, ik ben wel fan van versch bier. Stukken beter dan oud/ouder/oudst in de schappen bij de HEMA.


Het verschil is wel dat jullie daar dankzij de NL taxen en competitieve marktgeest steeds gemakkelijk €3,50-4,50 voor nieuwerwetse flesjes aan suspension of disbelief betalen. In DE gaat het ook langzaam die kant op, in BE liggen we voorlopig nog bij €2,50.

Als elk nieuw bier en nieuwe brouwerij een gok is, interesseert het me steeds meer wat er in de nieuwe EU craftbierlanden zoal verlangd wordt van hobbyisten met een biergok-verslaving zoals ons RBians.
En is er eigenlijk wel nog interesse in de terugkomende klant, de reguliere merkendrinker, - of nemen nieuwe brouwerijen in een langzaam verzadigd landschap er genoegen mee dat ze elk bier iedere drinker gemiddeld 1,5x gaan bereiken en daarna niet meer zien, totdat er weer iets nieuws uitkomt?

En ja, er valt veel te zeggen voor meer brewpubs met een meer volwassen concept van lokaal drinken en "community" > marketing.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 09:58 Thu 6/1/2017

Mannenpap en Kutbier, de smakelijkste half om half van Nederland nu thuis te maken. De NL bierscene is af!

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 11:56 Thu 6/1/2017

De kinderyoga was er ook al , het is nu het wachten wie er als eerste een bejaarden bocht gaat brouwen.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 12:16 Thu 6/1/2017

Over prijzen gesproken: in Frankrijk betaal je helemaal veel tegenwoordig. In de grote steden is 4-5 euro voor een Franse IPA een normale prijs...

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 13:26 Thu 6/1/2017

Betaal je hier al bij de slijter voor een flesje NHB-gebrouwen "IPA"

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 14:47 Thu 6/1/2017

Originally posted by Maakun
Over prijzen gesproken: in Frankrijk betaal je helemaal veel tegenwoordig. In de grote steden is 4-5 euro voor een Franse IPA een normale prijs...

Frankrijk blijft vanwege de biertax, suikertax en wijn-protectionisme een specialleke. Een onnozel 25cl Leffe-glaasje kost er doorgaans nog steeds goed €4,50 op ’t terras, en daar begint de rest dan ook pas te rekenen.

Er mag van mij gerust wat meer, en konstanter, ik zou zelfs zeggen: in een aparte rating-categorie over prijs gesproken mogen worden. Tenslotte is prijszetting ook deel van de specifieke cultuur, en Ratebeer mag van mij best wat meer rate-biercultuur worden.

Voorbeeldje: hier in SW-DE werden in hetzelfde jaar door drie verschillende, maar bevriende brouwers een echte, driedubbel gehopte US-IPA, dan een paar lichtere APAs en een beginners-Keller-APA zonder dryhopping op de markt gezet, allemaal koekoeksgebrouwd bij dezelfde regionale brouwerij, maar met heel uiteenlopende "materiaalkosten". Kost aan de eindverbruiker winkel: allemaal gelijk €2,90 - ze willen elkaar niet voor de voeten lopen... Dat vind ik dus boeiend en gaat er bij mijn ratings dus wel ergens in (overall).